Турооператор: Интересът на китайците към Сърбия е много по-голям от този в България заради безвизовите пътувания | ||||||
| ||||||
За разлика от Сърбия или Гърция например у нас липсва нагласата на туристическия бизнес да действа сплотено и да наложи единен фокус, смята Байков. България среща сериозна конкуренция на международния туристически пазар, тъй като това, в което сме силни, е по-популярно и на съседните пазари. От Италия и Испания по-голямата част от туристическия поток пристига у нас неорганизирано, отчита любопитен детайл Байко Байков. Голяма част от пазара ни е фокусиран върху класическите плажни почивки, но недостатък в момента се явява близостта ни до войната в Украйна, посочва Байков. Интересът на китайците към Сърбия е много по-голям, заради безвизовите пътувания и директните линии – 500 седалки седмично от Китай до Белград. Комбинацията Сърбия – България за тях е добре дошла, стига да можем да я предложим като възможност, коментира Байко Байков. Като добър пример той откроява проект между Сърбия, Северна Македония и Албания за безвизови пътувания. 2023 г. беше отлична за изходящия туризъм, входящият е в процес на възстановяване, обобщава Байков. |