Съученик тормози момиче с ТЕЛК в училище в Пловдив, родителите се хванаха за гушите | ||||||
| ||||||
Ето един от най-сложните казуси, постъпили в институцията: Предаден ни като конфликт между две деца беше повод един от родителите да посети нашата приемна. Деликатната ситуация е била изострена в момента, в който неговото дете е било диагностицирано с диабет и то вече притежава решение на ТЕЛК. Родителят е личен асистент на своето дете. Той ни разказа за поредица от факти и обстоятелства, които могат да се считат като тормоз от страна на един от съучениците към тяхното. Информацията включваше обидни подмятания, включително и за това, че тази болест носи смърт, че семейството й е бедно, че тя носи износени стари дрехи, включително унищожаване на лични вещи в училище, заплахи през приложението Viber, притеснителни действия при посещение на тоалетната. Последствията от всичко това бяха, че детето се е свило и станало необщително, престанало е да посещава училищната тоалетна и се е криело от всички, а когато се е налагало да приема глюкозна таблетка, е изпитвало страх, че другите съученици ще му се подиграват. Беше ни предадено, че са водени многократни разговори с директора на училището, психолога, педагогическия съветник, класния ръководител и родителите на другото дете. След една от тези срещи родителите на другото дете са заплашили със съд нашия жалбоподател поради психологическите атаки, които според тях се предприемали и отправените необосновани обвинения. По-късно конфликтът прераства вече и между родителите, които започват да сипят взаимни обвинения. Отчаяният родител към онзи момент не чувстваше подкрепата на ръководството на училището. Във връзка с описаните събития от наша страна бяха проведени в нашата приемна отделни срещи с родителите на другото дете и с директора, психолога и класния ръководител на училището, както и още една среща с жалбоподателите, които като времетраене бяха доста дълги. Явно имаше какво да се обсъди още и да се доизкаже от всички страни. Към днешна дата конфликтът, като че ли има добра развръзка, защото след тези проведени срещи и обсъждане на различни варианти за благоприятен изход и за двете деца, в крайна сметка жалбоподателите взеха решение да преместят детето си в съседен клас, възможност, която те първоначално отхвърляха при началните ни контакти. В благодарствено писмо към нас те ни описаха първия учебен ден на детето им, като то е било посрещнато с балони и специални игри в негова чест. Детето се чувствало много добре, притесненията му са изчезнали, научило е ново хоро и вече има нови приятели. |