Удължават булевард в Пловдив с 24 милиона лева | ||||||
| ||||||
В списъка са включени: закупуване на електробуси, изграждане на продължението на бул. "Санкт Петербург" от хотел SPS до пътен възел "Скобелева майка", парк "Кан Крум" в "Тракия", обновяване на сградите на Административния съд, ДКЦ-5 и Спортния диспансер, нова сграда на училище "Алеко Константинов" и строителство на Център за палиативни грижи, обяви кметът Димитров. Според националното разпределение на Пловдив се полагат 58 милиона лева, докато за много по-малки градове са предвидени по 70 милиона само за един проект. Това е причината, според Темелков, да се подадат проекти на много по-висока стойност. Списък на проектите и стойността: - закупуване на електрически автобуси - 29.4 млн. лв. - изграждане на продължението на бул. "Санкт Петербург" - 24 млн. лв. - парк "Кан Крум" в жр "Тракия" - 12 млн. лв. - саниране на сградата на Административния съд - 3 млн. лв. - реновиране на Спортния диспансер - 6,7 млн. лв. - нова сграда на ОУ "Алеко Константинов" - 3 млн. лв. - саниране на ДКЦ–V - 3,4 млн. лв. - изграждане на Център за палиативна грижа - 5,5 млн. лв. Ето и детайли от проекта за бул. "Санкт Петербург": Началото на обекта е при кръгово кръстовище с бул. "Освобождение“, а краят – кръгово кръстовище с бул. "Цариградско шосе“ и ул.“Ягодовско шосе“. Дължината на проектната ос е 1120 метра. Булевардът ще бъде от две платна по 10.50 м (всяко с по 3 ленти по 3.50м) и разделителна ивица 2 метра. Ще има и предпазна ограда с височина 110 см, която ще е по цялата дължина на новопроектираното трасе. Ширината на разделителната ивица е за сметка на разширението на южния тротоар, където ще се изгради велоалея с ширина 2.50 м. Тя ще е отделена от уличното платно със зелена ивица 1.50 м и тактилни плочи за улесняване на хора с увредено зрение. По избор на възложителя на определени места ще се монтират и велостоянки. Проектирани са автобусни спирки в специални "джобове“, с необходимите осигурени средства за достъпна среда на населението, включително за хора в неравностойно положение. На 50 метра преди кръстовищата с бул.“Освобождение, ул. “Вацлав Стрибърни“ и бул. “Цариградско шосе“, както и около автобусните спирки се предвижда армиране на пътната настилка. За целта ще се използват усилващи мрежи между плътния и неплътния асфалтобетон, с цел избягване причините за потъване, слягане или образуване на пукнатини в настилката. Движението по булеварда ще бъде двупосочно по две отделни платна с по три ленти. Ширината на всяка лента е по 3.50 метра (общо за всяко платно по 10.50 метра). Ширината на разделителната ивица ще бъде 2 метра, като по цялата и дължина ще се изпълни предпазен парапет за да не се допуска нерегламентирано пресичане. Кръстовището с ул. “Вацлав Стибърни“ и ул.“Хан Крум“ е предвидено за светлинно регулиране, което е предмет на отделен проект. Предвидени са 3 автобусни спирки по южното платно и 2 по северното. В обхвата на продължението на бул. "Санкт Петербург“ ще се изгради ново улично осветление, което ще се електрозахрани от съществуващата кабелна касетка за улично осветление. Същата ще бъде подменена с нова, оборудвана за управление и защита за три броя съществуващи и четири нови клона за улично осветление, GSM/GPRS контролер за комуникация, средство за измерване и секретни брави. Предвидено е да се изградят и монтират също дъждоприемни оттоци, ревизионни шахти, сградни канализационни отклонения. Реализацията на инвестиционното предложение предвижда реконструкция на съществуващ водопровод и изграждане на нови водопроводни мрежи и съоръжения. |
Още по темата: | общо новини по темата: 8 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |