© | Изравнителната сметка се получава от абоната, за да провери дали показанията на уредите са правилно заложени. Изравнителните сметки се сравняват с прогнозно начислените, каза Кремен Георгиев, председател на Асоциацията на топлофикационните дружествапред БНР.
"Ако показанията са верни, това е потреблението на съответния абонат. А ако има претенции, той трябва да се обърне към съответния топлинен счетоводител. Тези изравнителни сметки не са отишли още в "Топлофикация".
Всяка жалба трябва да се разгледа. Ако не е основателна, трябва да се отговори защо не е такава. Има три месеца, в които може да се извика счетоводител за проверка на уреди и допълнителен отчет, посочи още Георгиев. Не всичко още е загубено, въпросът е дали наистина има проблем в съответната сметка.
Ако в една сграда всички уреди и водомери са на дистанционен отчет, там няма да се получи изравнителна сметка, здащото няма с какво да се сравнява, обясни той.
По думите му от 2027 година всички трябва да са с дистанционен отчет. Ежегодно се увеличава броят на сградите, които са изцяло на такъв. |