Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Пътник в БДЖ: Значи спираме БДЖ-то и да се връщаме на кон и каруца
Автор: ИА Фокус 18:37 / 31.10.2024Коментари ()717
©
Високо напрежение предизвика ръководството на БДЖ с предложението си от догодина да бъдат спрени част от влаковете в Северна България. Сред тях е линията Добрич – Кардам. В община Генерал Тошево хората се възпротивиха остро с подписка срещу новото разписание, защото това е единствената им директна транспортна връзка с големите градове, а и между селата. Автобуси има само до областния център – Добрич.

Генерал Тошево е десетата по големина община в страната с 42 населени места. Както във всички отдалечени краища у нас, тук живеят предимно възрастни хора.

"Един влак върви и да нямаме връзка! Не е добре. Просто и навсякъде е занемарено – и гари и какво е това, не знам", коментира Варвара Костова.

Железопътният транспорт е предпочитан и от младите хора, заради по-ниската цена, пък и удобството на спалните вагони за по-далечни дестинации.

"Аз съм го ползвал лично. Това е връзка все пак с Добрич и с Варна. Ако падне влакът, пада и връзката ни с града", каза пред БНТ Стоян Колев.

"Значи спираме БДЖ-то, да спрем и линейките, да спрем, автобусите и връщаме се на кон и каруца", заяви Маринел Стоянов.

Общинският съвет на добруджанския град излезе с декларация срещу спирането на влака.

"Тук е и ролята на държавата. Тя трябва да дотира този транспорт, за да осигури нужната връзка на нашата община с останалата част на България. И разбира се жп гарата и жп линията имат специално място за жителите на община Генерал Тошево, тъй като благодарение на тази ЖП линия градът се е развил", обясни кметът на община Генерал Тошево Валентин Димитров.

Всъщност градът е получил името си от гара Генерал Тошев, която днес е само спирка.

"Навремето имаше билетна каса в гарата, но съкращавайки персонала в годините, касата затвори. Повече от 10 години билетите се продават във влака от кондуктори. В много от случаите са споделяли хора, пътуващи във влака, че не се дават билети, а се вземат парите "по предназначение" в джоба", каза кметът на село Кардам Георги Събев.

И други кметове имат подобни наблюдения, затова смятат, че анализите на държавната железница за малкия брой пътници и загубите са изкривени. Линията не е ремонтирана от десетилетия, а преди три години модерните мотриси са заменени със стари дизелови локомотиви.

"Харчи 250 литра на час. Къде ще го сравним с една мотриска, която 20 - 25 литра харчи на час – това е 10 пъти повече", добави Георги Събев.

"В момента влакът се движи с 30 - 40 километра и повече от 25 - 30 години не е осъществяван основен ремонт, с което най-малко да си намалят и да си оптимизират разходите", каза още Валентин Димитров.

При типичните за Добруджа снегонавявания влакът е единствената транспортна алтернатива на местните жители, които настояват тя да се запази.


Още по темата: общо новини по темата: 398
29.10.2024 БДЖ с нова и интересна услуга за пътниците
25.10.2024 Предложения за промяна на разписанията на влака между Пловдив и Асеновград
22.10.2024 Аварира влак, превозващ ръководството на БДЖ
18.10.2024 В Асеновград питат гражданите за разписанията на влаковете
14.10.2024 БДЖ дава възможност на пътници да променят разписанието на влаковете
11.10.2024 Историческа новина за първия частен пътнически влак в България
предишна страница [ 1/67 ] следващата страница

Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Putnik-v-BDZh-Znachi-spirame-BDZh-to-i-da-se-vrushtame-na-kon-i-karuca-2320580
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.