Налята е плочата на Бетонния мост над жп линиите до централната гара в Пловдив. Тя е 1,40 м по-високо от старото мостово съоръжение и електрическите влакове ще преминават отдолу без да се налага да свалят пантографите, както досега, засне дронът на Plovdiv24.bg
Напречните и надлъжните греди бяха монтирани последователно през септември и октомври. След наливането на плочата сега предстои да се направят канализацията и дренажите от южната страна на моста. Планирано е до края на ноември да се завърши хидроизолацията и осветлението, както и рампата откъм бул. "Македония", а през декември да се положат няколко пласта пътна настилка.
Строителните дейности трябва да завършат до средата на декември, когато изтича 6-месечния срок, определен с тристранно споразумение между Община Пловдив, НКЖИ и изпълнителят "Трейс груп холд". Очаква се движението по моста, който вече се казва мост "Тодор Александров", да бъде възстановено за Коледа.
Едновременно с това се работи и под мостовото съоръжение, където беше открита крайградска вила с некропол от римско време. Находките са консервирани съгласно указанията на специализирана комисия от Министерство на културата. Пълното спиране на влаковото движение неколкократно бе удължавано и според последната заповед важи до края на ноември. На обекта са струпани траверси и релси и в момента, в който се приключи работата по археологията, ще започне монтажа им. За изграждането на новия железен път са необходими 33 дни, така че има реални шансове влаковете също да бъдат пуснати за Коледа.
Работата по Бетонния мост и жп линиите е част от проекта на НКЖИ за модернизация на жп ареал Пловдив, финансиран с пари от ЕС. Големият проект включва и направа на автомобилен пробив под централна гара, който свързва булевардите "Македония" и "Васил Априлов", съответно в районите "Южен" и "Централен". Строителите са концентрирани в северната част на съоръжението, където се изместват кабели и водопроводи. Скоро предстоят изкопните дейности под самата плоча.