За какво служат черните точки на стъклата на автомобилите? | ||||||
| ||||||
Тези черни точки всъщност имат име - фрити - и са направени от керамична боя, която е изпечена върху предното стъкло при много високи температури по време на производството. Този процес създава издръжлив, топлоустойчив слой, който е труден за износване, пише Unilad. Фритите обикновено са подредени в градиентен модел около ръбовете и често са групирани плътно близо до огледалото за обратно виждане. Защо има точки по предните стъкла? Контрол на температурата Една от основните функции на тези точки е контролът на температурата. Когато колата е на слънце, предното стъкло се нагрява. Ако нямаше градиентен модел, сенчестата граница, която е покрита от рамката на автомобила, щеше да се затопли по различен начин от открития център. Това неравномерно нагряване може да доведе до изкривяване или спукване на стъклото с течение на времето. Точките спомагат за равномерното разпространение на топлината, като намаляват риска от топлинен стрес и правят стъклото по-издръжливо. Намаляване на отблясъците Точките също намаляват отблясъците. Без тях слънчевата светлина, преминаваща през предното стъкло, може да създаде ярък контраст между ясния център и сенчестите ръбове, което може да разсее или временно да заслепи водача. Градиентният дизайн омекотява този преход, като го прави по-лесен за очите. Плътният клъстер около огледалото за обратно виждане намалява пряката слънчева светлина, като допълнително подобрява видимостта и комфорта. Гладко покритие От гледна точка на дизайна, точките създават по-плавен преход между предното стъкло и рамката на автомобила, правейки автомобила да изглежда по-полиран. Без тях границата би изглеждала по-строга и по-малко привлекателна. Така че тези привидно незначителни черни точки на предното ви стъкло всъщност са добре обмислена дизайнерска характеристика. Те помагат за разпределението на топлината, подобряват силата на залепване и намаляват отблясъците – като същевременно ви предпазват на пътя. |