Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Дани Каназирева: Общината се задушава в своята мудност
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:10 / 04.08.2011Коментари ()2804
©
- Г-жо Каназирева, често критикувате общинската администрация за нейната мудност. Кой е най-големият проблем в сегашния начин на работа в общината?

- Чиновническият стил на работа, на който един път завинаги трябва да се сложи край. Общината се задушава в своите бавни темпове, в своята тромавост и мудност. Това категорично е наложено от самото управление, администрацията няма как сама да действа бързо и организирано, при положение че самият кмет и неговите подопечни не работят така. В нашата програма сме заложили конкретни мерки за преодоляване на тези бавни темпове. На първо място ще бъдат съкратени сроковете за обслужване - било на преписки, било на искания, било на жалби на граждани. В моята адвокатска кантора има едно правило: всеки документ трябва да бъде открит в рамките на 30 секунди. Не се ли намери за това време, значи има хаос в документацията. В една община трябва да е същото. Всеки проблем трябва да се решава незабавно - една преписка се обработва за час-два и в общината с нищо не могат ни обяснят защо преписки залежават с години. Възможните причини са две - или корупция, т. е. документите се бавят, защото се чака някой нещо да даде, или обикновено безхаберие. Аз зная, че в общината има и много кадърни хора, които трябва да бъдат стимулирани да работят в администрацията. Служителите с добри резултати трябва да взимат и по-високи заплати.

- В частната сфера това е много лесно, но в една бюджетна структура вечно се говори, че няма пари, а и има куп ограничения и допълнителното заплащане не е толкова просто.

- Напротив, всичко може. Трябва да се направи оптимизация, за се намалят разходите и да се увеличат приходите. В момента има раздути щатове и едни партийни хранилки, които служат само за назначаване на "наши" хора. Аз ще сложа край на това и така ще се намерят средства, с които да се стимулират хората, работещи добре в администрацията. Всеки пловдивчан трябва да е спокоен и да знае, че ако потърси за нещо общината, преписката му ще бъде разгледана бързо и компетентно и няма да му се налага да се моли някой да му свърши работа. Не възприемам и начина на изнудване на бизнеса - бизнесът плаща данъци и такси и не може да се моли на общината за издаване на документи. В администрацията има истински абсурди - общината иска от фирмите документи , с които самата тя разполага. Например се иска от някоя фирма да представи документ за липса на задържения към община Пловдив. Ами само за няколко секунди общината може да провери има ли задължения, или няма. Трябва коренно да се промени и отношението към инвеститорите - те трябва да бъдат посрещани от вратата, защото ние трябва да се молим и да търсим компании, които да инвестират в нашия град, а не тези компании да се молят за среща с кмета и зам.-кметовете и после да им се обяснява как нещо не може и не става. Ще забраня изразите "не мога", "не става" и "няма начин", както са забранени в кантората ми. Всичко е възможно и е въпрос на четене и поставяне на дадена цел.

- За постигането на всичко това обаче е нужен силен екип, хора, които ще бъдат сложени на възловите места и ще могат да контролират администрацията. Как ще намерите тези хора?

- Ще заложа на експерти и няма да правя компромиси с партийни назначения. Хора от Съюз за Пловдив ще попаднат в администрацията само ако има припокриване, защото имаме вече много членове експерти, които работят по нашата програма. Ще подбера само хора, които могат, знаят и искат да направят нещо за Пловдив и нашият град да се развива по един нов и модерен начин. Трябва да отворим града си за инвестиции и големи проекти, защото сега всичко се прави на парче и цари страшно дребнотемие. Пловдив е с много по-голям капацитет и има нужда от професионалисти в управлението.


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Dani-Kanazireva-Obshtinata-se-zadushava-v-svoyata-mudnost-276253
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.