"Новата система свежда до минимум човешката грешка и има няколко нива на гарантиране на сигурност. Става въпрос за обезопасяване, автоматично изчисляване режима на влаковете и минимализиране изцяло на риска от допускане на някакъв инцидент", заяви по време на събитието министърът.
В залата на 6-я етаж в сградата на бившето Централното жп управление на Пловдив бе направена демонстрация на съоръженията и системите в Центъра за безрисково и безопасно управление на движението на влаковете в участъка Пловдив - Свиленград. В Главния диспечерски център в Пловдив са монтирани съоръжения за централизирано управление на влаковете по изграждащата се жп линия на проекта. Системата обхваща център за визуализация, контрол на движението и на съоръженията по осигурителна техника за цялата линия. Завършени са системите за сигнализация и телекомуникация, така че те позволяват по железния път да се движат влакове с максимална проектна скорост 160 км/ч. При проектирането и извършването на дейностите основната цел и приоритетна задача е гарантирането на възможно най-безопасното функциониране на железния път без риск за безопасността на пътниците.
Стойността на договорите за системата е ? 38 615 986,66, а финансирането е по програма ИСПА. Изпълнител на проектирането и изграждането на системите за сигнализация и комуникация на жп трасето е консорциум "Талес - Алкател-Лусент".