Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Българинът губи цял ден във висене по опашки
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:40 / 05.09.2012Коментари ()1464
© Plovdiv24.bg
Българинът губи за висене на опашка в магазина или на касата за ток средно по един ден за цялата година. По 4 минути и половина например се пада на нашенеца да чака при всяко отиване в големите супермаркети. Това показват резултатите от маркетингово проучване, които бяха представени вчера.

Най-дълго българинът чака реда си пред кварталната бакалия - около 9 минути. Основните причини за това са фалирането на малките фирми и намаляването на персонала, който обслужва клиентите. В аптеката и заведенията за бързо хранене се виси средно по 5 минути, а пред пощата и билетните каси за автобус и влак - около 3. Пред гишето в банката чакането е средно около 7 минути. Така на практика излиза, че един редовен купувач, който пазарува ежедневно, губи около ден на година в чакане да си напазарува необходимите стоки.

Въпреки това обаче страната ни е на 16-о място по чакане в Европа.

Най-дълго са принудени да висят руснаците - 20 минути, а най-малко французите - само една. За разлика от българите, които вият най-дълги опашки пред бакалии и супермаркети, европейците чакат най-дълго пред пощата. Най-голяма навалица от клиенти има в Русия - средно по 10 човека на опашката, а във Франция и Мароко - само един. В България обикновено има само двама клиенти на опашката пред нас.

Едва 8 на сто от българите се оплакват от обслужването. Въпреки това обаче само 24 на сто от обслужващия персонал у нас се извиняват на клиентите си за дългото чакане. Най-приветливи у нас са продавачите на дрехи, сервитьорите и банковите служители, сочат още данни от проучването. Около 91 на сто от тези служители поздравяват клиентите си. С високо качество е обслужването и в кварталните супермаркети, където 80 на сто от персонала поздравяват редовно клиентите си а 63% от тях се усмихват.

"Фирмите знаят как да се справят с дългите опашки. Обикновено решението е в наемането на повече персонал или в отварянето на още една каса. Въпреки това обаче повечето компании не предприемат такива действия", поясни един от авторите на проучването - Юлияна Горанова.

Източник: в. "Монитор"



Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Bulgarinut-gubi-cyal-den-vuv-visene-po-opashki-378355
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.