Туристическите дейности осигурявали заетост на 11,8% от работещите у нас | ||||||
| ||||||
Системите за качество ще подобрят и имиджа на туристическите дестинации у нас и ще привлекат платежоспособни туристи. Намаляването на цените, което до момента е често използвана маркетингова стратегия от българския туризъм, е пагубно за бизнеса. Акцентът върху качеството трябва да бъде основен в дългосрочен план и това е единственият правилен път към устойчивото развитие на сектора - един доволен клиент би споделил това с трима, един недоволен с трийсет, а и един бизнес, който не се развива, умира, категорични са експертите. За да бъде предложена адекватна и приложима за страната ни система, от МИЕТ са възложили проучване на международния опит на редица туристически дестинации, сред които Франция, Испания и Италия. До началото на м. октомври т.г. ще бъдат проведени общо 12 дискусии с представители на туристическия сектор в различни градове в страната. Списъкът с градовете и местата на провеждане може да бъде намерен на интернет-страницата на МИЕТ. Обвързаните с туризъм дейности осигуряват заетост на 11,8% от работещите у нас. Общо заетите в сектора в страната през миналата година са 364 000 (по данни на Световния съвет по туризъм и пътувания). Пряко заети в сектора са били 3,3% от работещите (101 000 работни места). Общият дял на туризма формира 12,9% от БВП за м.г. или 9,908.3 млн.лв. Статистиката показва, че въпреки световната икономическа и финансова криза, през последните години българският туризъм показва добри резултати и ръст, както при броя туристи, посетили страната, така и при приходите от туризъм. В тази връзка постоянното повишаване на конкурентоспособността на българския туристически продукт е от ключово значение за затвърждаване и разширяване на позициите на България на световния туристически пазар като предпочитана туристическа дестинация. МИЕТ е конкретен бенефициент по Схема за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/3.3-01/2008 "Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване" по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. и изпълнява проект №BG161PO001/3.3-01/2008/001-09 "Стимулиране на качеството и устойчивото развитие на туристическите предприятия". |