© Plovdiv24.bg | | "Действащите договори, касаещи автобусите на масовия градски транспорт, са сключени въз основа на два конкурса - съответно през 2007 г. и 2010 г. Първият е валиден до 2017 г. и в него няма изисквания за екологичния им клас. В този от 2010 г. обаче има клауза, че от 1 януари 2013 г. двигателите на возилата по 16 линии трябва да притежават минимум клас "Евро 3", което означава един по-добър екологичен клас, който замърсява по-малко околната среда". Това заяви пред репортер на Plovdiv24.bg заместник-кметът Александър Държиков.
"Става дума за 8 линии на "Градски транспорт", 6 на "Хеброс бус" и по 1 на "Автотранс" и "Пълдин бус". Това са линии с номера 9, 11, 17, 21, 25, 26, 36, 113, 10, 20, 4, 12, 22, 24, 27 и 93. Мисля, че превозвачите ще успеят да покрият това изискване. С изключение на един, предполагам. Проблемите с фирмата на Ангел Батаклиев в момента са два. Първият е свързан именно с новото изискване за клас "Евро 3". Знаете, че на него му отнеха 45 автобуса, които дори бяха клас "Евро 4". Вторият е свързан с неизпълнението на заложения процент маршрути. По линиите, обслужвани от "Градски транспорт, сега се движат едва около 40 процента от възложените по договор, а освен това нямат нито един автобус клас "Евро 3". Волвата, които в момента се движат по пловдивските улици и булеварди, са клас "Евро 2".
Дали сме срок на Батаклиев до 15 декември. Според обещанията му дотогава той трябва да осигури 63 автобуса. За справка - вчера и днес например излизат по 25-26 рейса. Срещите се изчерпаха, търпението ни е на привършване. Надявам се от "Градски транспорт" да спазят уговорката. Община Пловдив иска да се изпълнява договорът, защото критиките за нередовността на градския транспорт са много и при това основателни. Автобуси, които не са "Евро 3", няма да бъдат включени в GPS системата, което означава, че няма да получи и компенсации. Нещата вече са на дъното. Ще изчакаме срока до 15 декември и след това ще предприемем мерки", изчерпателно обясни Държиков.
|