Публикациите за България в чуждестранните медии нарастват значително, като има ясна тенденция за увеличаване на положителните материали. Това каза заместник-министърът на външните работи и говорител на МВнР Гергана Грънчарова по повод представеното днес изследване на Българската медийна коалиция и "Маркет линкс" за периода април-ноември 2004 г. Според Грънчарова резултатите от изследването са в пряка връзка с развитието на икономическите и политическите процеси у нас, както и с активната външна политика на страната ни. Всяко посещение на български министър зад граница предизвиква публикации, което е много удовлетворително за едно ведомство като МВнР, което в голяма степен е ориентирало и е посветило усилията си към цялостното подобряване на българския облик зад граница, каза Грънчарова. Изследването обхваща 3 272 публикации от 339 медии в 54 държави. Основните теми в публикациите са групирани в 37 тематични групи. Среднодневният брой на публикациите за България в наблюдавания период е 18. Най-голям брой медии са отразили българската тема в Гърция и останалите балкански държави - Сърбия и Черна Гора, Турция, Македония. Страните от ЕС, в които най-много медии са проявили интерес към България, са Великобритания и Германия. Информацията е на агенция БТА. |