Припомняме какво каза по повод забраната зам.-кметът на града
Александър Държиков преди време за читателите на
Plovdiv24.bg:
"Предложението за забрана на каруците, което бе внесено в ОбС в редовен порядък, а не в последния момент, не е някакъв едноличен акт. То бе достъпно за обществено обсъждане на сайта на общината две седмици и всички отзиви и оценки за него бяха положителни. Комисиите към местния парламент също го разгледаха без забележки, а на самата сесия нямаше абсолютно никакви дебати и то бе прието само с 3 гласа "против". Ако някой общински съветник имаше аргументи срещу промяната в Наредбата, ние бяхме отворени за диалог. Никой обаче не предизвика подобен дебат", обясни Държиков и посочи конкретните причини за вземането на това решение.
"За последните няколко месеца от февруари-март нас
ам има съставени над 50 акта на каруци за различни действия, вредни за обществото. Ще ви изброя само някои от тях - износ на инертни материали от коритото на река Марица; нерегламентирана сеч; незаконно превозване на капаци на дъждоприемни шахти, което се отразява както на безопасността на движението и създаване на предпоставки за ПТП, така и на екологията; нерегламентирани сметища и други. Нека не забравяме, че освен всичко останало Пловдив е и кандидат за Европейска столица на културата. Освен всичко останало ограничението за движение на ромски каруци, които бяха разрешени само на територията на "Столипиново", просто не се спазваше", изчерпателен бе заместник-кметът.