Предложението се внася за обсъждане в ОбС, тъй като са многобройни исковете към Общината от граждани и застрахователи за претърпени вреди от неизправности на пътното платно и всяка година се изплаща за обезщетения по тези дела. Целта на законодателя при въвеждането на данък върху превозните средства е не само събирането на приходи, но и средствата да служат именно за поддръжка на уличната мрежа. През последната година значително се увеличи данъкът, който ОбС Пловдив определи за моторни превозни средства, което не отговаря на справедливостта и възможностите на гражданите да плащат по-високи данъци, се казва в предложението.
Иска се средствата, постъпили в Община Пловдив от данък за превозни средства, да се използват само за ремонт и реконструкция на уличната мрежа в Общината. А самите данъци да станат 0,40 лв. за 1 kw, намалено от 0,48 лв. за 1 kw за автомобилите с катализатор до 37 kw; 0,50 лв. за 1 kw, намалено от 0,61 лв. за 1 kw за автомобилите с мощност над 37 kw до 55 kw; от 0,85 лв. за 1 kw данъкът за автомобили над 55 kw до 74 kw да стане 0,65 лв. за 1 kw; от 1,85 лв. за 1 kw за превозни средства с мощност над 74 kw до 110 kw да се намали на 1,20 лв. за 1 kw; за автомобилите с мощност над 110 kw данъкът да се намали от 1,90 на 1,50 лв. за 1 kw.