Изнасяме 62 екологични пловдивски мотокара в Чехия и Полша | ||||||
| ||||||
Той припомня, че фирмата е произвела първия метанов прототип преди 10 години, но тогава евтините дизелови горива в страната не оставят шанс за новата технология. "Сега природният газ /метан/, който се ползва в моделите "Рекорд 2 Е", е почти два пъти по-евтин от дизела и с около 50 на сто по-евтин от пропан-бутана, което предопределя нарастващото търсене на новия ни продукт в ЕС", коментира инж. Вълков. "С едно зареждане нашият екокар работи пълна работна смяна, а товароподемността на модела "Рекорд 2 Е" е от 2,5 тона до 5 тона. В нашите разработки обаче сме заложили и супер машина, която ще вдига 12 тона", заяви инж. Вълков. "Част от детайлите и възлите за новия кар закупихме, но други изработихме сами, защото просто няма такива аналози на пазара - в това беше нашето предизвикателство", заключи инж. Вълков. Бизнес инициативата за новите кари е дошла от чешкия представител на "Балканкар Рекорд" АД, който информира централата, че в страната няма достатъчно мотокари на метан, а търсенето е голямо. Чешките индустриалци са оценили предимствата не само на по-евтиното гориво, но и на екологичните ефекти, намаления шум на двигателя и съответствието с изискванията на европейското законодателство за работа в затворени помещения и чисти производства, коментира Петър Петров - изпълнителен директор. "Като добавим и фактът, че екокарите имат цена, равна на останалите кари, това прави инвестицията в тях възвратима само за 5-6 години от по-евтиното гориво", коментира директорът на фирмата. Колкото до екологичния ефект, българската компания все още няма своя методика за изчисляването му, но създателите на "Рекорд 2 Е" са убедени, че това е перспективата за каростроенето в следващите години. В България екокарите все още са малко познати, защото повечето индустриални предприятия нямат създадени собствени газ-зарядни станции за синьо гориво. Внасяйки първите екокари в Чехия производители на мобилни станции проявяват интерес за съвместен бизнес. "Те имат мобилни метан-станции, които могат да бъдат включени дори в домашна газовата инсталиция. Считаме, че това ще даде тласък на търсенето на екокари и в България в най-скоро време", заключи инж. Петров. |