Протестът на таксиметровите шофьори от Пловдив няма да се състои | ||||||
| ||||||
Той припомни, че идеята за протеста е на инициативен комитет, създаден от таксиметрови водачи от столицата, които са против промяната в Закона за автомобилните превози. Тя гласи, че таксиметрови превози вече могат да се извършват само от превозвачи, а не както беше досега - от името на превозвач. "Досега беше така - таксиметрови превози могат да се извършват от лицензирани превозвачи или от таксиметрови водачи от името на превозвачи. И понеже те са представители само на т.нар. превозвачи в бранша, искаха това нещо да не се отменя. Всъщност те щяха да протестират срещу нещо, което не е съвсем законно", обясни Ряпов. В Пловдив, в много от фирмите, апаратите са регистрирани на самия превозвач и той носи цялата отговорност, каквато по думите на Ряпов е и целта на закона. Засега правителството е дало отсрочка за влизане в сила на новия закон, като сегашното положение ще остане в сила до 1 юли 2016 година и все още могат да се извършват превози от името на превозвача. "Лично аз смятам да инициирам някои срещи с депутати, за да поискаме още малко промени, защото много от колегите, които са например еднолични фирми или регистрирани по ЕГН, трябва да станат превозвачи, което не е необходимо", коментира Ряпов. По думите му и за превозвач, и за таксиметров водач се държат изпити, които са почти еднакви. "Мисля, че ще намерим общ език с министерството, за да направим така че това нещо да се промени още малко. Нека да си остане така за големите фирми - който иска да бъде превозвач, да има много коли, да си назначава хора с трудов договор. Обаче, който е еднолична фирма, да може да работи и без да става превозвач, като направи апаратът на себе си и носи цялата финансова отговорност. Защото в момента, както каза и госпожа Менда Стоянова, няма приходи от такситата. Така че, ако се направи това нещо, регистрираните по ЕГН да могат да фискализират апаратите на себе си и да си носят цялата отговорност. Тогава не е необходимо да стават превозвачи и да имат удостоверение за регистрация", обясни Ряпов. Той уточни, че може да се въведе и някакъв минимален патент, чиято долна граница да е 400 лева. "Нашата работа е свързана с автомобили, с техника, която се разваля, ремонтира се, човек може да се разболее. Този патент може да се дава на тримесечие - плащаш си в общината, взимаш си патент за три месеца и по този начин работиш", каза още Георги Ряпов. Източник: радио "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 8 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |