© | | Кметът на Пловдив Славчо Атанасов, заедно с експертна комисия включваща зам.–кмета Петко Атанасов, главния архитект Румен Русев, главния инженер Пейчо Михов, члена на Консултативния съвет при кмета арх. Тодор Абаджиев, огледаха невралгичните зони от трафика на град Пловдив. След огледа кметът Славчо Атанасов заяви следното:
"В момента се разработва програма за транспортната схема на града в рамките на следващите 20–30 години напред. Това се прави за първи път, до сега се е работело на парче. И по тази причина ние посетихме няколко от най-невралгичните места в Пловдив, където стават големите задръствания. За тези места ще се търсят решения в програмата, която подготвяме. След огледите на място установихме, че трябва задължително двата крайречни булеварда – "Марица – Север" и "Марица – Юг" да бъдат образно казано отпушени – там ще направим разширение и на двата булеварда. По този начин веднага ще облекчим движението по няколко ключови за Пловдив булеварди – "Цар Борис Трети", "Шести септември", бул. "Руски", и движението по булевард "България". Това са основните артерии на града, те са и гръбнака на транспортаната схема. Пловдив до момента се е развивал с една аномалия – любопитното е, че всички европейски градове, които са разположени на реки, са развили движението си по посока на реката. Тоест, предвидили са я като определящ градоустройствен елемент и са изграждали транспортните си комуникации съобразно коритото на реката. Рим, Будапеща, Лондон, Париж са така изградени, а в Пловдив е точно обратното. При нас би трябвало движението да е ориентирано в посока изток–запад по поречието, както се вижда обаче, нашите основни булеварди са ориентирани в посока север – юг. Градът е загърбил реката като градоустройствен елемент. В този смисъл, за да ги няма задръстванията, които стават в София например, за нас е съдбоносно да разширим двата крайречни булеварда, за да поемат те част от крайно натовареното движение по основните артерии. Иначе до две–три години ще бъдем по-зле и от София по отношение на градския трафик. По тази причина издавам заповед да започване проектирането на разширяването на двата булеварда, а за 2009 година в бюджета на общината ще бъдат предвидени средства за единия булевард – около 6 милиона ще струва разширението на булевард "Марица - Юг". Двата булеварда едновременно няма да успеем да разширим, затова ще то направим последователно. Така няма да създадем и хаос в движението също. Смятам, че ще бъде успех за нас, ако в края на 2009 година успеем да прережем лентата на "Марица - Юг", ремонтът не е лесен, ще се разширява лента с дължина поне 1200 метра. Това е скъпо и тежко начинание. Но при добра организация можем до края на 2009 да приключим и това е съвсем реалистичен срок. Друг ключов за трафика на Пловдив елемент е Голямоконарско шосе. Там ще направим благоустрояване и озеленяване на булеварда. Дошъл е моментът, в който трябва да се работи не на парче и инцидентно. Транспортната схема, която ще изработим, ще даде развитието на града като комуникации за следващите поне 20 години. И по този начин ще направим и една приемственост в управлението към следващите мандати, на които ще оставим една добра стратегия". |