Пълним улични дупки за 3 вместо за 50 лева | ||||||
| ||||||
"С тази технология могат да се решат много проблеми и да се спестят много пари, които да бъдат вложени в друга инфраструктура, а не за пътища", обясни ефекта от технологията Еди Уейс, търговски директор на израелската фирма "Уейф интернешънъл". От САЩ например, където годишно хвърляли по 30 милиарда долара за поддръжка на пътищата, поради търсене на по-евтини варианти заради кризата, също проявили интерес към продукта. Основната причина за разбитите улици бил не трафикът, а водата, която при минусови температури, в допълнение със разпръскваната през зимата сол при снеговалежи и поледици, разяждала настилките. Продуктът, съдържащ много силно полимерно лепило, запечатвал в тънък филм пукнатините и спирал проникването на водата. За около 4 месеца след полагането му се получавала химическа реакция по възстановяването до 6 см в дълбочина на стария асфалт и го съживявала. С полагането на друг вариант на продукта пък се подобрявал с 25-30% спирачният път на автомобилите, а трети продукт за стабилизиране на почвата запечатвал дори черни пътища. 17 страни от различни краища на света поръчвали от чудодейното вещество от 3 до 5 контейнера годишно, което стигало за обработката на 2000 км. Продуктът се нанася студен директно от контейнерите, за не повече от 10 минути се пълни дупката или пукнатината и след два-три часа отгоре вече могат да минават коли, докато в други случаи това е възможно едва след 24 до 48 часа. Не се изисква специална техника. Работата, както се видя днес, въпреки значително дълбоките пукнатини и дупки като кратери, може да я върши дори ръчно и шеф във фирма. "С този материал сравнително добре запазените настилки могат да бъдат консервирани, като им се удължи живота с 8-10 години", уточни директорът на капиталното строителство инж. тошо Пашов. Неслучайно днешната демонстрация се състоя в участък от ул. "Цветан Лазаров" в район "Тракия". "Движението тук е натоварено, минават и градски автобуси", мотивира избора кметът Славчо Атанасов. Четири месеца общината ще следи какво става върху обработените днес 400 кв. м и ако остане доволна от експеримента, отново ще се срещне с израелската фирма. Продуктът ще се произвежда тук, ще се използва дори рециклиран асфалт, от Израел ще пристига само специалната съставка 3-L-2000. "Трябва да разработим стратегия за пловдивските булеварди. Предлаганата технология е два пъти по-евтина от традиционното запълване на дупки. Но все пак струва много пари. С очите си трябва да се убедим в нейната ефективност", подчерта Атанасов. (с) ПОТВ |
Още по темата: | общо новини по темата: 2 | ||||
|