Пътната маркировка в България създавала усещането, че си в пустиня | ||||||
| ||||||
"Всеки ден усилията ни са насочени към това да променяме българския шофьор. Това е грешен подход, защото всеки един от нас, когато излезе на пътя, дава всичко най-добро от себе си, за да не загине или да не убие някого. Въпреки това се допускат грешки, в голямата си част – фатални. Затова от Института ще настояваме през 2020 година да се преобърне подходът за контрол по пътищата и да се стартира с нещо рационално - като освежаване на пътната маркировка". По думите на Милчев "лошата маркировка създава усещането, че си в пустиня": "Когато се движиш в пустиня, правила няма. Тоест, ние се движим по пътища, по които усещането ни е, че няма организация на движението, няма правила, няма контрол. Затова ние нарушаваме и по-често правим грешки… Ако до март маркираме всички пътища първи и втори клас с маркировка, която отговаря на нормативните изисквания, гарантирам, че между 30 и 50 жертви по-малко ще имаме в сравнение с предходната година". Според експерта другият голям проблем е липсата на експертиза в държавните институции: "България е единствена в Европейския съюз, в която МВР излиза и се хвали колко много нарушители са хванали. Тази статистика е нужна само за експертите. Нашата гордост трябва да е – колкото по-малко нарушители хващаме, толкова по-добре". Богдан Милчев коментира и системата "бонус-малус", която според него е "още един инструмент за коригиране на поведението на водача на пътя": "Тази система ще определи кой от нас колко е рисков. Колкото си по-рисков на пътя, толкова повече трябва да плащаш за този риск. Това е съвсем справедливо и голяма възможност да коригираш своя риск… Тази система е абсолютно неутрална". |