Огромна дупка в законодателството, свързано с изкуствения интелект и технологиите | ||||||
| ||||||
"Въвеждането на автономни автомобили е едно огромно предизвикателство. Знаем, че ако стане едно пътнотранспортно произшествие с автомобил, управляван от водач, в повечето европейски държави може да предявиш иск срещу водача, срещу собственика на автомобила или производителя, ако има дефект, който е причинил произшествието. При един автономен автомобил кого ще съдим? Няма водач, фирмата изработила софтуера, при една хакерска намеса, която е блокирала управлението, не носи вина. Ако стане една трудова злополука, причинена от робот, кой носи отговорността? Работодателя, собственика на робота, този, който е направил софтуера...Да не говорим за военната сфера, където навлизат все повече тези технологии, виждаме че САЩ, Франция и Китай се надпреварват в използването на тези технологии. Ако дрон, който има лицево разпознаване, набележи дадената цел и изстреля ракетата без намеса на човек, кой носи отговорността? Има огромна дупка в законодателството, свързано с изкуствения интелект и новите технологии. Затова ЕС взема мерки. Видяхме, че ЕК изкара т.нар. "Бяла книга". Ние имаме множество доклади по собствена инициатива, с които искаме да направим процеса за законодателни инициативи много по-бърз, да улесним ЕК, да кажем какви са предизвикателствата. Аз съм докладчик от ЕНП по тази тема във връзка с военните технологии, така че смятам, че ние вече изоставаме. Трябва да има регламент, много са етичните въпроси. Виждаме, че и дроновете навлизат все повече в живота, там регулацията също не е пълна. Когато говорим за изкуствен интелект трябва да знаем, че много бързо се развива този сектор и регулациите там са крайно малки. Затова трябва да бързаме. Проблемът не е само в рамките на ЕС, глобално липсва правна рамка. Виждаме и в САЩ, където в едни щати е допустимо да има автономни автомобили, в други не. Това предизвикателство пред всички държави", каза Емил Радев. Повече вижте във видеото! |