Пловдив стопля отнешенията на България и Германия | ||||||
| ||||||
Новооткритото Представителство на ГБИТК обхваща Пловдивска, Пазарджишка, Смолянска, Хасковска, Старозагорска и Кърджалийска области. Задачите му са свързани със засилване на подкрепата на германо-българското икономическо сътрудничество в тези региони и задълбочаване на диалога с местните общински и държавни структури, както и с изграждане на партньорски отношения с български камари и браншови съюзи. Д-р Мариана Чолакова, немски възпитаник с многогодишна дейност в областта на икономическото и културно немско-българско сътрудничество е ръководител на регионалното Представителство на ГБИТК в гр. Пловдив. Федерална република Германия е водещ външнотърговски партньор на България. За 2008 г. стокообменът с Германия заема 10.8% от общия стокообмен на България. Осъщественият износ за Германия представлява 9.2% от общия износ (2-ро място след Гърция), а вносът от Германия заема 11.8% от общия внос (2-ро място след Русия). Най-голям дял в износа на стоки от България за Германия заемат текстилните изделия и облекла, машините, електрониката, неблагородните метали и изделия от тях и др. При вноса преобладават машини и апарати, текстилни изделия и облекла, електроника, транспортни и превозни средства и съоръжения, химически и фармацевтични продукти и др. Прогнозата е, че положителното развитие на двустранния стокообмен ще продължи и през следващите години. Германия е водещ чуждестранен инвеститор в България. По данни на МИЕ за периода 1996 - 2008 г. германските инвестиции са на обща стойност 1 876.54 млн.евро, с което Германия заема дял от 6.08% от общите инвестиции в страната и съответно 5-то място в ранг-листата на чуждестранните инвеститори. ГБИТК е част от системата на германските външнотърговски камари по света и си сътрудничи тясно с индустриално-търговските камари в Германия. Главната организация на тази мрежа е Асоциацията на германските индустриално-търговски камари (DIHK) в Берлин. Със своите над 420 членове Камарата играе важна роля в разкриването на нови възможности за бизнес както пред германски, така и пред български и чуждестранни фирми. |