ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
10 000 българи се консултираха на горещия COVID телефон в последните 14 месеца | ||||||
| ||||||
Данните за дейността показват, че за 14 месеца (17 април 2020 г. – 31 юни 2021 г.), в които линията оперира, най-много консултации са извършени от лекарите, ангажирани с лечението на COVID (3079), както и по въпросите за ваксините и ваксинопрофилактиката срещу вируса (3516 консултации). Информация и консултации на телефона относно заболяването предоставяха медици, ангажирани с грижата за пациенти на първа линия, а на въпроси относно ваксините отговаряха имунолози и епидемиолози. 1246 са обажданията на линията, обслужвани от ендокринолозите от Клиниката по диабетология в Специализираната болница по ендокринология "Акад. Иван Пенчев“. 1386 българи са потърсили кардиологична телефонна помощ от лекарите от Клиниката по кардиология в ИСУЛ, а близо 600 са обсъждали емоционалните проблеми с психолозите на линията. 589 пациенти са се обърнали към консултантите по онкологични въпроси. 109 жени са се консултирали относно рака на маточната шийка, неговата превенция и лечение. На горещата телефонна линия консултации предоставиха 29 лекари, 1 пациентски консултант и 2 психолози. Изводите, които могат да бъдат направени за типа обаждания, постъпили на горещата телефонна линия, са: Значителна част от обажданията бяха свързани с информация относно симптомите на COVID и контрола на болестта в домашни условия или на хроничните заболявания при наличие на COVID. Много обаждания не бяха свързани с COVID-19, а се отнасяха до системни проблеми, датиращи преди извънредната епидемиологична ситуация; Пациентите нямат диалог с лекарите си, търсят информация за заболяването, която не са получили от своя лекар. Всеки осми пациент имаше нужда от посредничество пред здравните власти – за приемане за лечение, приемане по спешност в болница; намиране и доставка на лекарства от ЕС или в страната, закупуване на лекарства на пациенти без доходи; осигуряване на информация за скъпоструващо лечение и др. Психологическа помощ се предоставяше основно на самотноживеещи възрастни хора, такива останали без работа, със симптоми на тревожност и депресивни състояния от изолацията; жертви на насилие. В рамките на COVID Алианса Националната пациентска организация създаде и развива информационния сайт www.covid.npo.bg, където регулярно се публикува актуална и достоверна информация относно разпространението на COVID-19 и необходимите мерки за предпазване от инфекцията. Безплатният телефоннен номер 0800 10 515 прекрати дейността си от 1 юли 2021 г., като Националната пациентска организация ще го рестартира при усложняване на епидемиологичната обстановка и потвърждаване на необходимостта от телефонно консултиране за пациентите с хронични заболявания. Националната пациентска организация организира събитие, в рамките на което благодари на лекарите, предоставяли консултация и подкрепа на горещата линия, по време на която екипът на НПО изрази своята благодарност на част от медиците. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17085 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Жената, заснела трагедията: Виждаше се оголеният череп на Гунди
10:58 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5411) | 59% | |
Не (2943) | 32% | |
Не мога да преценя (875) | 9% |