Хващаме ги, когато дойдат при нас за някаква услуга - най-често смяна на собственост. Като въведем номерата за изготвяне на новия талон, излиза, че автомобил с този номер на рама и двигател се издирва в системата", обясниха полицаите, отговарящи за регистрацията на автомобили.
Разследващи разкриха, че най-много обявени за откраднати коли са внесени у нас от Италия. Причината е, че граничният контрол на излизане от Апенините не е особено строг. При износ возилата се проверяват само ако има подаден сигнал или на случаен принцип.
Една от популярните схеми, по която се действа, е класическата застрахователна измама. Преди колата да се изкара, собственикът обявява големия талон за изгубен и му се издава нов. След това с оригиналния автомобилът се докарва до България, регистрира се у нас и едва тогава собственикът я обявява за изчезнала в Италия и си прибира застраховката. Друга схема, която се прави, е колата по документи да се продаде в Германия и да влезе у нас като немска. Причината за тази врътка е, че когато се продава кола в Германия, договорът се сключва между купувача и продавача, без да минава през нотаруис.
"Лошото е, че никой не знае колко крадени коли са били регистрирани в различните градове у нас. Това е като бомба със закъснител, защото тръгнете ли да продавате тази кола, ще лъсне, че е крадена", коментираха разследващи. Схемата е правена както с масовите коли от среден клас така и с лъскави джипове и лимузини.
Източник: в. "Монитор"