Ремонтните дейности по жп линия от двете страни на моста също са почти приключили.
Работата по моста бе спряна за известно време, след като наводненията от 6 февруари повредиха две от машините, които позволяват да се работи на сухо в коритото на самата река. От началото на следващия месец строителните дейности ще бъдат възстановени, след пристигането на новата техника.
Железопътният мост над река Марица е уникално съоръжение, каквото през последните 40 години не е строено в България. Новият мост над реката е с дължина 433 м и ще е най-дългият мост с релси в страната. Съоръжението е арково, с 10 сводови отвора с диаметър на дъгите от 40 м. Виадуктът се изгражда по всички съвременни изисквания, а влаковете преминаващи по него ще се движат със скорости до 160 км в час.
Изграждането на жп моста е част от проекта "Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив - Свиленград -Турска/Гръцка граници по коридори IV и IX". След приключване на ремонтните дейности на жп трасето в края на 2014 година се предвижда разстоянието Пловдив - Свиленград - Турска/Гръцка граница да се взима само за 1 час и 15 минути.
Източник: КРОСС