450 сигнала получили в КЗП в празничните дни

Автор: Пламена Николова
Коментари (1)
13:47 / 06.01.2020
3596
450 граждани са потърсили Комисията за защита на потребителите за периода от десетина дни във връзка с покупките си за подаръци и преживявания за Коледно-новогодишните празници, обяви председателят Димитър Маргаритов по Bloomberg TV Bulgaria. Около 100 от тях са писмени жалби, останалите са оплаквания и запитвания на горещия телефон на потребителя.    

"На фона на официалните данни за похарчените от българите 2,4 милиарда лева за посрещането на Коледните и Новогодишните празници това, което виждаме при нас, не е смущаващо. Дори в някаква степен е интересно, че броят на получените жалби, съпоставен с такъв период, в който няма празници, дори е и по-малко“, коментира Маргаритов.  

По думите му повечето сигнали след покупки от магазинната мрежа са за дефектни стоки и за обозначаването и прилагането на цените. "Имаше няколко изключително сериозни случая, част от тях включително през медиите станаха обществено достояние – разминаване между обявените на щендерите на съответните магазини цени и маркираните на касовите апарати. Ние работим по тях. Според мен те са нелоялни търговски практики“, заяви той. "Имаше един пример, в който контролната везна беше дала отклонение, а иначе всичко беше наред“, добави той и припомни, че глобите може да достигнат до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно.  

Председателят на КЗП отбеляза, че подобни санкции и публичното неодобрение имат възпиращ ефект за търговците и някои от тези случаи са потвърдили това. "И чисто имиджово, когато нещо подобно се установи и се разчуе, това не е добър атестат и за самите търговци“, посочи Маргаритов.  

Оплакванията след покупки от интернет пък са свързани предимно със забавени доставки. "Когато има повече поръчки и онлайн магазините, и куриерските служби изпитват затруднения да изпълнят доставката навреме. Но и преди сме казвали, и сега може би пак трябва да напомним, че в такива случаи е добре търговците да ангажират допълнителен ресурс и да предупреждават своите клиенти, ако е възможно да възникнат такива проблеми“, подчерта Маргаритов.  

Необоснованото забавяне на възстановяването на парите след упражнено право на отказ от покупката в 14-дневния законов срок е другото основно нарушение при онлайн сделките. "Поставя се и въпросът дали закупената стока не е била използвана известно време, тъй като такова право потребителите нямат“, обърна внимание той и обясни, че възможността за отказ се базира на идеята потребителят да се запознае със стоката и да я върне на търговеца, ако тя не отговаря на неговите очаквания. Маргаритов каза, че не следва да се спекулира с това право, но добави, че в повечето случаи на спорове потребителите имат своето основание и търговците трябва да изпълнят задължението си да възстановят парите.    

Димитър Маргаритов посочи, че в топ три на стоките, за които има най-много оплаквания по празниците, са телекомуникационните устройства, облеклата и детските играчки.

Виж коментарите (1)

Още по темата (115):
04.12.2020 Ценни съвети за реакция при пожар!
16.01.2020 25% от болничните по празниците са взети от чиновници
13.01.2020 Последно сбогом за елхата от площада в Пловдив
11.01.2020 Дивак изпотроши коледна украса, кмет подаде тревожен сигнал
03.01.2020 КЗП: При януарските намаления е по-лесно да се заблудите
03.01.2020 Сигнал срещу изхвърлянето на скреж в Цар Симеоновата градина
Още новини от Национални новини:
Край на експресното издаване на лични карти
БАБХ не откри проблем с проверените шоколадови продукти за деца
ИТН свиква Национална конференция
Асен Василев: Покрихме и последния критерий за влизане в еврозона...
Втора област у нас обяви предепидемична обстановка
Meteo Balkans: Как ви звучат температури от минус 15 до минус 20 ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).