ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
67% от българите предпочитат да плащат в брой, вместо с банкови карти
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:43 / 02.11.2022Коментари (0)963
©
Банковата карта заема второ място (54 на сто) сред предпочитаните методи за разплащане от българите, а парите в брой продължават да държат първа позиция с 67 на сто. Това показват резултатите от международното проучване "Нагласи към методите на разплащане", поръчано от "Ево Груп" (EVO Group) в партньорство с "Виза" (Visa) в страните от Централна и Източна Европа, предаде БТА.

Като основна причина да се избира плащане в брой 38 на сто от анкетираните посочват отсъствието на възможност за дигитална трансакция в магазина или пункта за услуги.

Едва 25 на сто от анкетираните българи са платили за последната си покупка в магазин с карта или с помощта на телефон, смарт часовник или друго устройство. На аналогичен въпрос за последната им онлайн покупка, 34 на сто от анкетираните отговарят, че са платили в брой при доставка.

Магазините, които осигуряват възможност за дигитални методи на разплащане, се възприемат положително от българските потребители - близо 41 на сто от анкетираните смятат, че те са съвременни, а 42 на сто от тях - че са ориентирани към клиента, показват резултатите от проучването. Една пета от респондентите пък посочват, че са си тръгвали от хранителен магазин, тъй като липсва възможност за покупка с карта. Особено остро липсата на дигиталните разплащания се усеща на пазари и базари (42 на сто), при фризьор, бръснар, козметик (45 на сто), в такси (42 на сто), при лекар, зъболекар или физиотерапевт (35 на сто).

За да представи по-добре отношението на българите към парите, изследването разделя респондентите на шест сегмента:

"Скептиците" (27 на сто, от 35 до 65 години) са най-многобройната група българи. Не обичат да инвестират или да се занимават с пари и не се доверяват на институциите. Предпочитат да държат парите си у дома. Кеш използват 57 на сто, а дигитално се разплащат 33 на сто.

"Кралете на живота" (20 на сто, преобладаващата част са между 35 и 44 години). Те харчат бързо и безконтролно пари за онова, което искат. Предпочитат да плащат в брой (67 на сто), едва 24 на сто използват дигитални методи на разплащане.

"Заможните" (16 на сто от анкетираните, преобладават между 45 и 54 години). Контролират парите и разходите си, но парите са само средство за постигане на целта - те ги имат, но не е необходимо да мислят за тях през цялото време и да се притесняват за тях. Само 26 на сто използват пари в брой, 66 на сто използват дигитални разплащания.

"Оптималните" (15 на сто, срещат се от 35 до 65 години) - съзнателно управляват парите си - използват промоционални оферти, планират разходите си и инвестират в капитал. Ценят свободата на избора, затова не отхвърлят нито една форма на плащане. Петдесет и седем процента обичат сделките в брой, а безналичните – 39 на сто.

"Мечтателите" (14 на сто, главно между 45 и 65 години) - биха искали да имат много, но към момента нямат, а и не управляват сериозно парите. В брой плащат 66 на сто, а дигитално – 27 на сто.

"Икономичните" (9 процента, между 55 и 65 години). Искат да планират внимателно разходите си. Случва се почти веднага да похарчат всички пари, които получат. Разполагат с ограничен бюджет и са съсредоточени върху това да оцелеят. С банкноти и монети плащат 38 на сто, а 51 на сто използват карти и свързани устройства.

Международното проучване "Нагласи към методите на плащане" е поръчано от "Ево Паймънтс Интернешънъл" (EVO Payments International) и проведено от изследователския институт "АРК Райник и Опиниа" (ARC Rynek i Opinia) по методологията CAWI (респондентите са поканени да участват в интернет проучване) върху представителна извадка от населението на всяка държава на възраст 18-65 години. Данните са събрани в 14 държави (Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Румъния, Хърватия, България, Словения, Германия, Ирландия, Обединеното кралство, Мексико, Испания, Португалия). Виза е партньор на проучването в осем държави от Централна и Източна Европа, включително България. Основната цел на проучването е да се събере информация за нагласите и поведението на хората по отношение на различните методи на разплащане.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: