Всички нови лотове на автомагистралите се изпълняват със специален битум, така че асфалтът да не се деформира от високите температури и силното слънце. Това каза инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Тъй като новите лотове обаче са обградени от стари участъци, където асфалтът не е изпълнен със специалния битум, за съжаление се налага ограниченията за тежкотоварни автомобили при температури над 35 градуса да важат за всички участъци, обясни той.
"В новите лотове асфалтът, който се полага под износващия слой, и самият финален слой на покритието, е изпълнен с такъв битум, който издържа на много по-високи температури, дори и от тези 40-градусови жеги. Няма причини тук да се притесняваме от образуването на коловози или пластични деформации при слънцегреенето. Но, за съжаление, изпълнението на асфалтовите работи с този вид битум е само в тези лотове, а не - и в съседните. Отстрани на новите лотове се преминава в участъци, които са изпълнявани по-рано, и те не са изпълнявани с полимерно-модифициран битум, така че със сигурност ограничението ще продължи да важи и в новите участъци. При всички нови лотове - и на автомагистрала "Марица", и на автомагистрала "Струма" - е предвидено асфалтът да се изпълнява с такъв битум, за да няма такива ограничения в бъдеще", обясни инж. Лазаров.
До 30 септември остава ограничението за края на работната седмица, наложено от Министерство на транспорта и от Агенция "Пътна инфраструктура", заради натоварения трафик през летния сезон.
По думите му - в новите участъци на автомагистралите има достатъчно на брой паркинги, които да поемат трафика при спирането в тези отрязъци от време.
"Апелирам към превозвачите, имайки предвид, че спиранията за края на седмицата се знаят предварително, нека да предвидят от по-рано своите дестинации като време и посоки, за да може да спират на подходящи места, тъй като за никой не е приятно да седи на пътя", каза инж. Лазар Лазаров.
Източник: Агенция "Фокус"