АПИ: Снегопочистващите машини по магистралите работят непрекъснато от 10 дни
Към настоящия момента ситуацията по републиканската пътна мрежа е нормална за зимните условия, които вече 10 дни са налице. През нощта и сутринта имаше обилни снеговалежи по всички автомагистрали. На терен на АМ "Хемус“ са били 46 машини, на АМ "Струма“ – 25, а на АМ "Тракия“ – 45.
Това информира на брифинг председателят на Агенция "Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.
"Снегопочистващите машини по автомагистралите не са се прибирали в своите пунктове от 10 дни“, уточни той.
В участъка на магистрала "Хемус“ от нейното начало до 55-ия км са работили 30 машини, поясни Терзийски.
Тази сутрин в района на 30-ия км стана верижна катастрофа. По повод инцидента в социалните мрежи бяха разпространени клипове, на които се вижда непочистената магистрала.
Георги Терзийски заяви, че това е спекулация и обясни, че районът е бил добре почистен и обработен.
"Около 8 ч. е настъпило верижното ПТП, което е възпрепятствало работата на снегопочистващите фирми. Имало е моменти, в които изпреварващата лента е била със снежна покривка, но само в периода, в който движението е било ограничено. След като беше позволено от органите на КАТ да бъдат изтеглени автомобилите, участници в произшествието, техниката своевременно почисти участъка", поясни Терзийски.
Той посъветва шофьорите да тръгват на път оборудвани, подготвени и с достатъчно търпение. Призова още да се спазва дистанция.
"Верижната катастрофа най-вероятно е вследствие на неспазване на дистанция на някой от водачите", допусна Терзийски.
Проходите в страната са проходими при зимни условия. Остава затворен за всички автомобили само Троянският проход.
Въвеждат се поетапни ограничения за движение за тежкотоварни автомобили в проходите в областите Смолян и Кърджали, където към момента вали обилен сняг, информира още председателят на АПИ.
Всички пътища в момента са обработени против заледяване. Инструкциите към пътноподдържащите фирми са да се използват максимално материали, тъй като днес и утре се очакват отрицателни температури и опасност от заледяване.