АЗП за повишаването на цените от "Йеттел": Законодателството забранява доставка на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са заявени от потребителите

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:50 / 06.12.2024
34836
Според Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) повишаването на цени на услуги от мобилния оператор "Йеттел България" е незаконно. 

"Това е скандално поведение на мобилния оператор, което този път не е свързано с инфлация или иконимически процеси. Не е ясно защо предприема непоисканото от клиентите подобряване и оскъпявате на плановете и какви са аргументите му", коментира председателят на АЗП Пейо Майорски, цитиран в съобщение на организацията.

От АЗП допълват, че ще подадат сигнали в Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), като ще настояват за санкции. Според Майорски клиентите трябва да си поискат неустойки за нарушаване на договорите, защото това е нелоялна търговска практика.

От АЗП припомнят, че законодателството забранява доставка на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са заявени от потребителите. Съгласно чл. 62, ал.1-ал.3 от Закона за защита на потребителите се забранява доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.

При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил, посочват от АЗП.

Plovdiv24.bg припомняме, че абонати на Yettel са получили SMS-и, в които ги информират за поскъпването.

По-високата такса се аргументира с повишаването на скоростта на мобилния интернет и затова е различна. Ако планът включва нова скорост от 200 Mbps, абонатът ще плаща 2 лв. повече, ако е 300 Mbps - 3 лв. отгоре.

Новата месечна такса за мобилна услуга и цени на услуги по договор влизат в сила от 5 януари 2025 г. До тази дата несъгласните с увеличението могат да прекратят договора си с "Йеттел" без санкции.

Виж коментарите (0)

Още по темата (100):
11.12.2024 Бившият шеф на КЗП: Непоискана услуга не може да има, тъй като става въпрос за действащ договор
10.12.2024 Мария Филипова с разяснения по казуса с "Йеттел България"
10.12.2024 ВАС се произнесе в полза на КЗП по повод жалбата на "Виваком ЕАД"
06.12.2024 КРС погна "Йеттел България" ЕАД
04.12.2024 Шефката на КЗП предупреди за "Йеттел България"
04.12.2024 Aко потребител реши все пак да си прекрати договора с оператор, какво се случва с мобилния му номер?
Още новини от Национални новини:
Министерският съвет прие Бюджет 2025 година 
Президентът за "ДПС - Ново начало": Разговорите с тях са безпредм...
Кирил Петков: Безобразници!
"Исторически парк" вече е с нов директор
Атанас Зафиров: Не сме били търсени от ГЕРБ за първия мандат, пра...
БНБ се обяви против предложения Бюджет 2025


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).