Агроиновации: Цифрови решения за повишаване на доверието в хранителните продукти | ||||||
| ||||||
Агроиновации: Мобилно приложение улеснява производителите на ябълки Една от темите, по които технологичната компания Tellspec, в партньорство с Института за глобална хранителна сигурност работят е за повишаване на доверието на потребителя в рибната верига чрез мобилен инструментариум за мониторинг и за по-добър контрол на месото от бяла риба. Хранителната стойност на рибата и рибните продукти и значението им за здравословното хранене добиват все по-широка популярност сред хранителните режими. От друга страна нарастващото търсене на риба на световния пазар е все-често съпроводено със скандали, свързани с отглеждането, улова и преработката на риба и рибни продукти. Все по-често у потребителя се поражда високо ниво на опасения относно безопасността на консумацията на риба. Това са основните проблеми върху които се е фокусирал проекта „Подобряване на доверието в рибната верига“. Този проект предоставя бърз, преносим инструментариум за повишаване на доверието в рибните продукти. Целта на това сътрудничество е да генерира в реално време надеждни, преносими и удобни за използване устройства за мониторинг, които помагат да се оцени свежестта, хранителната стойност, идентичността на някои видове риба, употребата на антибиотици и злоупотребата с излишната вода в рибата. Търговците на дребно и HORECA секторът ще разполагат с нов набор от инструменти за подобряване на прозрачността на качеството и автентичността на рибните продукти, които продават, така че да могат да се борят с измамите с риба и да си възвърнат доверието на потребителите. Цифровите данни, събрани в съпътстващото проекта проучване, също ще позволят разработването на инструмент за използване на потребителите на по-късен етап. Агроиновации: Цифрови решения в полза на агро-хранителната верига |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5874) | 58% | |
Не (3236) | 32% | |
Не мога да преценя (955) | 9% |