Алибегов: От години се борим с клиентите в заведенията, които крият касовия си бон, за да не плащат сметката
Клиент може да задържи плащане, докато не получи касова бележка. Мярката е приета заедно с последните промени в данъчните закони, а това доведе до недобросъвестната практика да се крие нарочно касовият бон.
"Не можем да разберем смисъла на това, което от Министерството на финансите наричат мярка за изсветляване. За нас не е така", коментира в ефира на NOVA NEWS Ричард Алибегов, председател на Българската асоциация на заведенията.
"Ние се борим от години с проблема с криенето на касовата бележка от страна на клиенти. Има недобросъвестни граждани, които търсят всякакви начини, за да не си платят сметката", добави той. По думите му мярката на финансовото ведомство допълнително мотивира подобни опити за измама.
Според адвокат Назарет Бабучев, когато има нарушение на данъчното законодателство (неиздаване на касова бележка), НАП трябва да издаде акт за извършено нарушение.
"Те имат право да издадат и заповед за запечатване на обекта", каза юристът. И добави, че ако клиентът не желае да плати, може да се приложат записите от камерите в заведенията като доказателство, че касов бон е издаден.
От НАП уточниха, че те не участват пряко в споровете между клиенти и търговци.
"Хората решават какво да правят - да откажат да платят, докато не получат бележка или да платят и да сигнализират за нарушението в НАП. Ние може единствено да санкционираме търговеца, ако към нас се подаде сигнал за неиздаване на касова бележка", се казва в позиция на Агенцията.