ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Андрей Цеков: "Хемус" е показателен пример как не трябва да се осъществява магистрално строителство | ||||||
| ||||||
"Истината е, че тази магистрала е изключително показателен пример за това как не трябва да се осъществява магистрално строителство. Довършването й беше възложено чрез инхаус процедури през 2018 г. и 2019 г. за близо 3 млрд. лв. Последните 2 години и половина по "Хемус" не се строи. Нито едно ръководство на АПИ не е имало смелостта да погледне фактите. Има 2 възможности – едната е държавата да поеме риска, да загуби раздадените в размер на над 1 млрд. лв., да загуби едни съдебни дела, които ще се проточат около 3 години или да търси начин да оправи допуснатите закононарушения, така че да продължи строителството по вече сключените договори. Държавата е вкарана в един правен капан", поясни той пред NOVA. По думите му участък едно от магистралата е готов на 76%, а участък 2 и 3 – на около 40%. По участък 4 и 5 има изготвени технически проекти, уточни министърът. За първи път поръчките за зимно поддържане и за текуща поддръжка на пътищата са обявени на критерий най-ниска цена, което е най-голямата гаранция за това, че ще има свободна конкуренция, твърди Андрей Цеков. "При това те са обявени по т.н обратен ред, което означава, че, след като изтече срокът за подаване на офертите, се отварят всички цени. Извършва се класиране. Републиканската пътна мрежа има 20 000 км, което означава, че в една област имаме средно 800 км пътна мрежа, която следва да бъде поддържана. Целта е да се гарантира, че въпросният изпълнител в крайна сметка ще има достатъчно опит и ресурс да я поддържа", каза още регионалният министър. Според него сегашното решение за "Струма" да минава в едната посока по Кресненското дефиле, а в другата над него категорично не е икономично. "Търсим възможност сегашният път да се запази като локален, а магистралата да се изнесе. Единственият одобрен от ЕК вариант през годините е за тунел, от който обаче държавата се е отказала", каза още Цеков. По думите му голяма част от магистралите у нас приличат на натрошен пъзел. "Докато основната ни пътна мрежа е в това състояние, не може да изискваме по-високи тол такси", заключи още министърът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 125 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/21 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Алекс Раева: Преживяхме много мъка с теб последните години
20:22 / 19.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета