Ангелкова: Около 1 млн. германци са посетили България през 2014 г. | ||||||
| ||||||
"България е на второ място в Европа по биологично разнообразие и е сред трите страни на Стария континент по броя на откритите археологически артефакти", каза министър Ангелкова. По думите й това открива големи възможности за туризъм - културен, еко-, морски, СПА, зимен и т.н. За немските туристи България е добре позната, като свързват страната ни предимно с лятото и слънчевия й образ. По тази причина Министерството на туризма работи за представяне и на другите възможности за туризъм с основен акцент върху културно-историческия. Реализирана бе и мащабна рекламна кампания на немския пазар, включваща 39 туристически уебсайта, 9 тв канала с 406 излъчвания (сред които RTL 2, SKY, TELE 5, Sport 1 и др.), 36 рекламни съоръжения в метрото на Берлин и 11 печатни издания (сред които Reise & Preise; Freizeit Spass; и др.). Кампанията е реализирана по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. "През януари 2015 г. отчитаме ръст от близо 45% на посещенията на немски граждани в нашата страна спрямо същия период на предходната година, което показва, че германците започват да откриват възможностите за туризъм в България и извън летния сезон", подчерта Николина Ангелкова. По инициатива на министър Ангелкова в рамките на ITB бе проведена среща и с представители на "Томас Кук" - Карл Шатмайер, изпълнителен директор; Андре Мюлман, търговски директор, както и Алекс Вреде, главен мениджър за договорите за България, и Христо Гълбачев, официален оторизиран агент за България. Обсъдени бяха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството и привличането на повече туристи в България чрез развитата мрежа на "Томас Кук". Туроператорът покрива цяла Европа заедно с Великобритания, където попадат и повечето от целевите пазари на България. Според представителите на "Томас Кук" сред най-важните предпоставки за увеличението на туристическия поток е качеството на туристическия продукт. "Работим за създаването на фонд или друг финансов механизъм, чрез който можем част от постъпленията от туризъм да инвестираме целево за подобряване на инфраструктурата и туристическите атракции", каза министър Ангелкова. По думите й ще се търсят различни варианти за повишаване на квалификацията на заетите в сектор туризъм - както в университетите, така и чрез допълнителни курсове. Министър Ангелкова покани представителите на "Томас Кук" да участват в б2б форума, който Министерството на туризма организира през пролетта на тази година в София. Министър Николина Ангелкова разговаря и с акаунт мениджъра на ВВС за Централна и Югоизточна Европа Даниел Моравански за предстоящото подписване на договора с медията. "Радвам се, че преговорите между нас са на финала и в най-кратки срокове ще можем да стартираме рекламата на България по BBC", каза българският министър. Двете страни се обединиха около мнението, че за много кратък период от време е ускорена работата и трябва да бъдат изяснени само някои формалности, преди да бъде подписан договорът. Министър Ангелкова участва и в петата среща на министрите от държавите членки в програмата "Пътят на коприната" към Световната организация по туризъм. В рамките на форума българският министър проведе среща и с Дарко Лоренчин, министър на туризма на Република Хърватия, и Абдулазиз Камилов, министър на външните работи на Узбекистан. На срещата тримата обсъдиха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството в сферата на туризма и предприемането на координирани действия за повишаване на туристическия обмен. По време на срещата "Европа - обща туристическа дестинация", организирана от Европейската комисия и Европейската туристическа комисия, министър Николина Ангелкова бе поканена за лектор. Българският министър проведе и индивидуална среща с Педро Ортун, генерален директор на генерална дирекция "Предприятия и промишленост" на ЕК, на която обсъдиха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството на ниво ЕС в сферата на туризма и възможностите за инвестиции в сектора. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!