В своето изказване министър Ангелкова акцентира върху възможностите за развитие на културно-историческия туризъм в страната и региона.
"Културно-историческият туризъм е фокус в маркетинговата стратегия на министерството за тази и следваща година", каза тя. Той заема трето място сред всички видове туристически продукти по относителен дял в общото предлагане на България или около 11% и е сред търсените форми на почивка, както от българи, така и от чужденци. Културно-историческият туризъм е водещ и според анализите на Световната организация по туризъм - 57% от туристите в световен мащаб посочват, че избират културата или културното наследство като причина да пътуват.
"Същевременно ние имаме уникално богатство от открити исторически обекти и намерени артефакти, което ни нарежда сред първите три страни в Европа заедно с Гърция и Италия. Всичко това е основа, върху която можем са стъпим и да развиваме този вид туризъм в България", допълни Николина Ангелкова.
"Пловдив има всички дадености да се превърне в туристически и културен център на България", подчерта министър Ангелкова.
По данните на общината за първото шестмесечие на 2015 г. се отбелязва 5% ръст на туристите и 8% ръст на реализираните нощувки. Средно на месец градът се посещава от 20 000 българи и чужденци, които идват, за да се докоснат до древната история на Пловдив. "Ние също подпомагаме Пловдив за утвърждаването му като един от основните туристически центрове на България. Знаете, че градът е определен за център на Тракийския туристически район, според туристическото райониране на страната, което финализирахме през последните месеци", посочи Николина Ангелкова. По думите й своебразно признание за дадености на един от най-древните български градове е и избирането му за Европейска столица на културата през 2019 г.
"Пловдив ще е домакин и на престижния световен винен шампионат "Concours Mondial de Bruxelles" през 2016 г. и в тази връзка вече разработваме винени маршрути, които ще представим в рамките на съпътстващата конкурса програма", каза в допълнение министърът на туризма.
Тя обясни, че в града е започнал пилотен проект, който свързва в единна система регистрите на хотелите със системите на НАП и МВР, както и с регистрите на Министерството на туризма. Предстои проектът да се надгражда, като приоритет за министерството е той да обхване цялата страна.
По време на форума, бе обявено и че в рамките на 21-та Генерална асамблея на Световната организация по туризъм, за първи път се организира видео конкурс с рекламни клипове на страните-членки. България е една от 45-те държави, които ще се състезават за наградата на излъченото от СОТ жури, както и за приза на публиката.
Всеки, който желае да подкрепи българския клип може да го направи на интернет страницата на СОТ http://lmd.unwto.org/webform/vote-now-your-favorite-video.
Форумът "Пловдив 2020 - какво е нужно за развитието на индустрията, културния туризъм и инвестициите" се организира от вестниците "Труд" и "24 часа". Сред официално поканените лица, които също взеха отношение по темата бяха и вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев, министърът на икономиката Божидар Лукарски, кметът на Пловдив Иван Тотев, главният редактор на вестник "24 часа" Борислав Зюмбюлев, представители на бизнеса, местната власт и др.