ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Ангелкова: Работим за прилив на френски и американски туристи през 2016 | ||||||
| ||||||
Това каза във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която пристигна за Осмият Черноморски туристически форум под надслов "Регионалните културно-исторически продукти на България - единн в многообразието" и 50-годишният юбилей на Катедра "Икономика и организация на туризма" "Данните за първото деветмесечие показват 3,6 % спад на обща база за годината, като това за съжаление беше очаквано предвид трудното лято. Хубавото е, че не се сбъднаха тези апокалиптични прогнози за 50-60% спад. Спадът лятото се движи в рамките на 8 %, което не може да се компенсира , юни беше изключително труден, имаше лек ръст юли, август и септември бяха много добри", коментира министър Ангелкова. Тя сподели, че още от май тази година е започнала усилена работа в посока Лято 2016-та, тъй като всички договори с големите туроператори за дестинации сключват сега. "Първата ни цел беше да започнем работа с големите туроператори, вече сме стартирали, на мен ми предстоят срещи другата седмица с ръководствата на всички големи туроператори международни като ТУИ И Томас Кук, които покриват 90% от туристите на нашия пазар, за да можем да пренасочим голяма част от техните планове към България и тя да стане желана дестинация. Давам пример с Франция. След моя среща юни месец с Томас Кук, с председателя на Асоциацията на френските туроператори, за първи път туристи на Томас Кук ще летят за Варна през лятото, има чартърна програма подписана и започваме да си връщаме доверието на френските летовници. Това е от огромно значение, тъй като те основно търсят култура и история, а ние имаме много какво да предложим", каза Ангелкова. По нейни данни за зимата към момента предварителните данни показват, че ще очакваме отново силен сезон с ръст от 5 до 7%. Това сочат предварителните записвания, които имат всички големи курорти и туроператорите. Стана ясно, че през миналия зимен сезон страната са посетили 1 200 000 туристи. Основните ни пазари, които се очертават в момента за зимата са Турция, Гърция, Румъния, Сърбия, Македония, Германия, Великобритания, Израел, Холандия. По информация на министър Ангелкова очакваме ръст и от Италия, независимо, че тя е наш конкурент. "Работим за програма, наречена "Крилата на сезона". Заедно с Министерство на финансите ще можем да предвижим искането си към Евмропейската комисия, тъй като МФ са националният орган, който ни представлява пред комисията, когато става дума за нотификации за държавни помощи. Имаме предварителното добрение от самата ЕК, но е необходимо да си извървим процедурата и се надявам през следващото лято да успеем ад отпразнуваме първият такъв чартърен полет. Основно сме насочени към скандинавските страни", каза Ангелкова. Тя допълни, че до края на годината се предвижда провеждането на кръгли маси с Русия, Германия, Великобритания, Вишеград, Гърция, Македония, Сърбия и Турция за обсъждане на възможностите за привличане на повече туристи от тези държави. Ангелкова каза, че предстои отново посещение на китайския министър на туризма заедно с туроператори и журналисти. Стана ясно, че Николина Ангелкова ще пътува за САЩ, където за първи път ще бъде подписано споразумание в сферата на туризма. "Бях изненадана да разбера, че в историята на нашите дипломатически отношения липсва конкретно споразумение за туризма като самостоятелен отрасъл. Имаме голям потенциал там, с ръст от 12%. Туристите от САЩ от 56 000 са нараснали на 68 000 за тази година, което показва добра тенденция и перспектива", допълни министъра на туризма. Тя съобщи, че повече средства ще бъдат заделени и за реклама. "Към момента в проекто-закона за държавния бюджет за 2016-та година са предвидени около 13 млн. лв. за Министерство на туризма, от които 2 226 000 лв. увеличение за реклама или общо над 9 млн.лв. Надяваме се между първо и второ четене да успеем да убедим депутатите, че имаме нужда от повече, но за момента сме успели да постигнем това увеличение и за това благодаря на министър Горанов", каза Ангелкова. Средствата ще отидат основно за онлайн и дигитален маркетинг, предвиждат се 120 журналистически и 120 експидиентски турове. "По този начин искаме пряко и индиректно да присъстваме по всички медии. Имаме заявка за различни кръгли маси, стартираме с Русия, основно по целеви пазари, които ще провеждаме предимно в България. По този начин ще показваме какво имаме ние като дадености и ще правим реклама на страната. Ще участваме във всички важни борси и изложения, като предстои да направим анализ кои заслужава да включим в списъка. В момента нашата държава участва в повече от 42 борси. Само за сравнение Португалия, която е на 6-то място в света по туризъм и има за последните 5 години най-голям ръст, участва едва в 10", допълни Николина Ангелкова. По нейна информация само за три дни след публикуването на рекламният клип на страната ни с участието на световни звезди, той е гледан от над 2 млн. потребители. Регистъра на туристическите обекти пък бил посетен от 2,7 млн. души. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета