„Антикорупция” е новата рубрика, която стартира на интернет страницата си Министерството на транспорта
Министерството на транспорта стартира на своя интернет портал – www.mt.government.bg, нова рубрика „АНТИКОРУПЦИЯ”. Целта е да се постигне ефективен диалог с гражданите по отношение на превенцията и противодействието на корупцията в системата на министерството, както и да се информират гражданите за процедурите, свързани с подаването на сигнали за нередности и корупция във ведомството и неговите структури.
Със старта на новата си рубрика Министерството на транспорта ще води с всички граждани конструктивен диалог по отношение на така чувствителната тема за обществото – корупцията. Сигнал за констатирани нередности и пропуски в работата ще може да се подава със специално разработения формуляр, който може да бъде открит в рубриката.
В контекста на изпълнението на „Стратегията за прозрачно управление и за превенция и противодействие на корупцията” на сайта на министерството работи гореща телефонна линия с номера: 02/940 95 61 и 02/940 94 30. На нея гражданите имат възможност да сигнализират за нарушения и нередности, констатирани в нашата система.
Като добра практика в антикуропционен аспект се отчита създаването на Център за информация и координация на принципа на „едно гише”, открит през декември 2005 г. в Министерството на транспорта. Прекъсването на директната връзка между гражданите и служителите, извършващи даден вид услуга води до намаляване риска от корупция в системата. От друга страна качеството на обслужването на гражданите чувствително се увеличава. Концентрацията на обслужването в системата води до бърз и компетентен диалог на потребителите на многобройните услуги, които се извършват в системата на транспорта.
Статистиката показва, че в областта на автомобилния транспорт се предлагат едни от най-многобройните услуги в страната. Като отчете този факт ръководството на министерството обособи самостоятелно звено за обслужването на гражданите на принципа „едно гише” в ИА „Автомобилна администрация”. За целта е открита и телефонна връзка, чрез която може да се получи компетентна и бърза информация за различните видове услуги, сроковете за изпълнение, необходимата документация, както и указания за попълването им. Телефоните за връзка със звеното за обслужване е: 02/930 88 40; 02/930 88 10.