ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Авиоинженер: Може да са влезли в критичен режим и струята да се е сринала
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:09 / 14.09.2024Коментари (5)7045
Авиоинженерът д-р Недислав Веселинов пресъздаде инцидента на "Граф Игнатиево".

"L-39 е лек учебно-тренировъчен самолет, изключително разпространен. Мисля, че над 30 държави в света имат от него. Това е самолет, който се е доказал с времето. Самият самолет има специфики.

 Той е проектиран преди около 50 години в Чехия, когато не е имало компютърни мощности, които да направяt по-съвършена аеродинамика. И естествено самолетът си носи тези белези и тези трудности“, коментира д-р Недислав Веселинов, преподавател в Техническия университет, в ефира на bTV.

"Една от особеностите на самолета е, че той е неустойчив в по-големи ъгли на атака“, обясни той и допълни, че тогава може да се случи срив на потока.

"Ако се стигне тъй нареченият критичен ъгъл на атака, се получава този срив на потока. Естествено конструкторите са предвидили това, когато са проектирали самолета, и са направили края на крилото с ъгъл, малко по-голям от този, който е в основата на крилото“, обясни авиоинженерът.

"По този начин, когато се доближим до критичен ъгъл на атака, потокът се срива първо в края на крилото. Сривът постепенно се движи към основата на крилото, преди да пропадне изцяло“, поясни още той.

По думите му започва и вибрация, която се предава към тялото на пилота.

"Въпросът е тези критични режими да не се достигат, защото самолетът се срива и сте в режим, в който трудно може да оказвате влияние върху него. Можете да го изкарате от такъв режим, но не и от ограничена височина“, посочи д-р Веселинов.

Той коментира любителска снимка, която е видял. Според него самолетът прави боен завой, който е с много малък радиус. Опитали са се да постигнат максималното от самолета.

И това е една от вероятните причини – да са влезли в критичен режим на полет, струята да се е сринала и самолетът да се е сринал“, коментира експертът.

Д-р Недислав Веселинов използва терен, който се доближава до терена на авиобаза "Граф Игнатиево“.

В авиосимулацията самолетът е с начална скорост 450 км/час и 300 метра височина. Посоченото време е 12:00 часа.

"Когато не са големи ъглите на атака, самолетът си завива и си лети спокойно. Няма вибрации. При критичен ъгъл на атака, се усеща как трепери“, коментира д-в Веселинов.

"Резките движения, които се случват, реално не са мои движения. Те се получават заради нестабилност в струята.

Машината става неконтролируема. В част от секунда на невнимание на пилота може да се стигне до критичен ъгъл на атака“, допълва той.

Според авиоинженера пилотите са супергерои. А загиналите майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин вероятно са насочили машината към мястото, на което се е разбила, за да избегнат жертви извън летището.

Д-р Недислав Веселинов също смята, че възможните грешки са две – неочаквана техническа грешка или грешка в пилотирането. Какво се е случило – ще стане ясно от данните на черната кутия.



Още по темата: общо новини по темата: 89
12.11.2024 »
12.11.2024 »
20.10.2024 »
18.10.2024 »
18.10.2024 »
17.10.2024 »
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Какви ги бръщолеви този.... Ясно се видя в клипа какво стана-вдига се и пада като тухла обратно-загубил е тяга от рязкото издигане без достатъчна скорост и това е резултата.... Пилота бил герой? Какъв герой е какво го е насочил като пада отвесно надолу ясно е че няма никакъв контрол над самолета. Снощи слушам по новините най-добрите пилоти били най-добрите инструктори... Ако това са най-обучените не ми се мисли какви са другите... Жалко за хората наистина,но май са си надценили възможностите и на старата машина
-3
 
 
Какви данни на каква черна кутия бе... за идиоти ли ни взимате всичките или просто си ги бръщолевите така си колкото за да има да кажете нещо. Този учебнолетателен апарат не е обурудван с черна кутия или иначе казано записващо устройство. Може би това което желаете да кажете е, че ще налучквате какви са поводите и причините довели до инцидента по останките на машината.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5400) 59%
Не (2936) 32%
Не мога да преценя (872) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: