Автоексперт: Най-продаваната автомобилна марка за тази година в България е "Шкода"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
12:07 / 28.10.2024
15949
Продажбите на нови автомобили тази година са повече спрямо предходната, но автомобилната индустрия в България все още не е достигнала нивата на продажби от 2008 година. Това каза в интервю за БТА председателят на Управителния съвет (УС) на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (АПП) Александър Костадинов. Той коментира развитието на автомобилния пазар в страната през последните години и предизвикателствата, пред които е изправен, във връзка и с "Автомобилен салон София 2024", който започна в столицата на 18 октомври и продължава до днес.

Председателят на УС на Асоциацията на автомобилните производители обърна внимание на сериозния проблем със стария автомобилен парк в България. Той посочи, че над 70 процента от автомобилите в страната са на възраст над 27 години, което е най-високият процент в Европа. Тази ситуация има сериозни негативни последици както за екологията, така и за безопасността на пътя. Старите автомобили са основна причина за замърсяването на въздуха в градовете, като България е сред страните с най-високи нива на замърсяване на въздуха в Европа. Освен това високата възраст на автомобилите води до по-чести пътни инциденти, а страната е на водещо място в Европа по смъртни случаи при катастрофи. Това е пряк резултат от ниските стандарти за безопасност и технологиите, използвани в старите автомобили, допълни Александър Костадинов.

Според председателя на УС на АПП една от основните причини за това състояние е липсата на национална стратегия за автомобилната мобилност и ниските стандарти за регистрация на автомобили. Той даде за пример, че в България могат да бъдат регистрирани автомобили без значение от възрастта, техническото състояние или нивата на вредни емисии, което води до натрупване на стари и неефективни превозни средства у нас.

Макар и стандартът на живот да играе роля в избора на автомобил, това не е единственият фактор, счита Костадинов. В сравнение със съседни държави, където стандартът на живот е дори по-нисък от този в България, автопаркът е значително по-нов. Това показва, че съществуват и други фактори, които влияят на покупателната способност и решенията на потребителите.

Председателят на УС на АПП допълни, че "Шкода" е най-продаваната автомобилна марка за тази година, което вероятно се дължи на по-бюджетните им модели.

"Масовият български потребител е доста по-чувствителен на тема цена", коментира Александър Костадинов.

Председателят на УС на АПП е убеден, че бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с електрификацията. Той отбелязва, че в последните години има значително нарастване на търсенето на хибридни и електрически автомобили. Въпреки че дизеловите модели все още са популярни, техният дял постепенно намалява, докато хибридните автомобили с мека или пълна хибридизация стават все по-желани.

Меката хибридизация, която включва стартер-генератор за подпомагане на двигателя, се оказва особено популярна, тъй като автомобилът се предлага на по-ниска цена и се икономисва гориво. В същото време пълните хибриди и плъгин хибридите също привличат вниманието на клиентите, тъй като предлагат по-голяма автономност и по-добра енергийна ефективност, обясни Костадинов.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Въпрос: Защо кучето на издирвания 13-годишен Николай е съвсем чис...
Най-новата социологическа агенция с прогнози за бюджета, правител...
Шофьор се подигра на електрическите коли: Ако пуснеш парното и ба...
Наталия Киселова: Ако ГЕРБ и ПП-ДБ не се разберат, шансовете за п...
България може да получи покана за членство в ОИСР през 2026 годин...
БАБХ сигнализира прокуратурата


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).