ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
БДЖ купува нови влакове през 2014 г.
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:13 / 05.06.2012Коментари (1)3336
© Plovdiv24.bg
Нови пътнически влакове ще бъдат купени през 2014 г. с европейско финансиране. Това става възможно след като министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски предложи БДЖ "Пътнически превози" да стане бенефициент по приоритетна ос 5 на Оперативна програма "Транспорт".

"Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспорт", каза министър Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма. По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е закупуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС.

"Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железница", каза Московски.

Компанията започва подготвителни действия, за да може в началото на следващия програмен период 2014-2020 да проведе тръжната процедура за купуване на нови влакове. "Надявам се сроковете да бъдат съкратени и БДЖ да успее да направи търговете още следващата година", каза министър Московски.

Представителите на Европейската комисия подкрепиха българското предложение за включване на БДЖ "Пътнически превози" като бенефициент на програмата. "Ще дадем възможност на компанията да се възползва от европейското финансиране и да се превърне в модерна и работеща структура", каза Йорон Ван Ол от дирекция "Регионална политика" на Еврокомисията. По думите му този проект ще стабилизира БДЖ.

Екипът на МТИТС работи усилено през последните месеци за проучване на възможностите за получаване на европейско финансиране за нов подвижен състав. Проведени бяха срещи с експерти от инициативата Jaspers, които дадоха препоръки и изразиха готовност за дългосрочна техническа помощ на министерството. В процес е проучването и на европейския опит при подготовката и изпълнението на подобни проекти.

По време на Комитета за наблюдение беше решено да започне и строежа на столичното метро до от Младост 1 до Бизнес парка. "Това става възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедури", каза министър Московски. По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия. Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период", допълни министърът. От "Метрополитен" ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пусната в експлоатациия линия между кв. Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници. "През последния месец са били доставени и първите 2 метровлака, които бяха закупени със средства от програмата, като предстои останалите да бъдат поетапно приемани", каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен".

От европейската комисия изказаха задоволство от добрия темп на усвояване на средствата от Оперативна програма "Транспорт". Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро. "Изплатени са близо 590 млн. евро или около 30% от целия бюджет, а около една четвърт от бюджета е сертифициран", каза министър Московски. По думите му в процес на изпълнение са 11 инфраструктурни проекта, както и проекта за изграждане на Речна информационна система в българската част на р. Дунав. От тях 8 са "големи" проекти, като Европейската комисия е одобрила 7 от тях, а формулярът за кандидатстване на проекта за изграждане на АМ "Струма" лотове 1, 2 и 4 е в процес на оценка от ЕК.

По време на заседанието на Комитета за наблюдение стана ясно, че в обхвата на приоритетна ос 2 ще бъдат включени дейности по създаване на интегрирани системи за информация и управление на транспорта по Транс-европейската транспортна мрежа, а като бенефициент бе включена Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти". Обхватът на приоритетна ос 3 "Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари" бе допълнена с дейности по рехабилитация на железопътни гарови комплекси по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа.



Още по темата: общо новини по темата: 403
18.11.2024 »
18.11.2024 »
15.11.2024 »
08.11.2024 »
07.11.2024 »
31.10.2024 »
предишна страница [ 1/68 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Няма да стане това с новите влакове.Нали има още метро за правене.Само си приказва Московски.Прави сметки без кръчмаря,а се знае кой е той.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет на Пловдив за 2025 година
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Бойни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5601) 58%
Не (3082) 32%
Не мога да преценя (903) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: