ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
БДЖ ще се спасява с продажба на скрап, приватизация и закрити линии
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:27 / 02.10.2011Коментари (0)1615
© Plovdiv24.bg
"Българските държавни железници" (БДЖ) ще трябва да се спасяват сами от омагьосания кръг на огромни дългове и отказана от държавата финансова инжекция, като опциите към момента са продажба на вагони за скрап, на почивни станции, закриване на линии и приватизация на товарните превози. Това обясниха от ръководството на БДЖ след като финансовият министър Симеон Дянков блокира отпускането на държавен заем от 140 млн. лева и отказа да подпише споразумение със Световната банка за кредит от 460 млн. лева.

Първият голям тест за БДЖ и готовността му да се реформира ще са търгове за продажба на над 1500 вагона. Процедура за 515 вагона за скрап ще бъде обявена до дни, в последствие за още над 900, като и двете трябва да приключат до края на годината и да осигурят приходи от 13 млн. лева.

Няколко милиона лева може да дойдат и от успешна продажба на почивните станции на железницата. Поне 1000 души ще бъдат отписани от персонала на БДЖ до края на годината и ще бъдат прехвърлени към фирмите за почистване, охрана и колетна дейност. Така се намалят две от най-големите разходни пера на железницата - за заплати (над 77 млн. лева) и осигуровки (26.6 млн. лева). 20-30 хиляди евро са спестени от закриването на представителството на БДЖ в Москва.

Железниците планират и да продадат акциите си в съвместни дружества като"Фризон" АД, "Реклама Български железници", Българо-руска инвестиционна банка, "Алианц България", "Прибой", "Зона за обществен достъп", "Eurofima", "Булкомби", "Интерфриго и интерконтейнер" и "Клирингово бюро", Брюксел. Не е ясно обаче какви приходи може да очакват БДЖ от продажбата на дяловете си в тези дружества. От продажба на рекламни площи дружеството се надява да спечели 600 хиляди лева, но за сега тази мярка няма никакъв успех.

Все по-неизбежна изглежда и мярката закриване на нерентабилни линии. От списъка с губещите влакове на БДЖ става ясно, че на червено от 80% са теснолинейката Септември - Добринище, линиите Търговище - Червен бряг, Плевен - Каспичан, Червен бряг - Шумен, Карлово - София, Карнобат - Варна и др. Решението за спирането на тези влакове обаче зависи от държавата, която трябва да осигури и алтернативен транспорт на жителите от тези райони. В плана за преструктуриране на железницата пише, че закриването на нерентабилните линии ще спестява на БДЖ 1 млн. лева годишно, а инвестицията на държавата в осигуряването на автобусен транспорт се равнява на 900 хил. лв.

Най-големите си надежди БДЖ възлага на успешната приватизация на "БДЖ-Товарни превози". Балансовата стойност на активите на дружеството е 320 млн. лева и това е сумата, на която се надяват от БДЖ. Процедура по приватизацията обаче не е обявена, а приключването й ще отнеме поне година.

Докато ръководството на БДЖ трескаво мисли от къде да реже разходи и да увеличи приходите си синдикатите засилват натиска за подписването на нов колективен трудов договор (КТД) с нови придобивки за железничарите. Заради отказа на ръководството да се съобрази с исканията на синдикатите, те заплашиха със стачки и дори започнаха подписка сред служителите кой е "за" протеста и кой "против". С въпроса реши да се заеме лично премиерът Бойко Борисов, който привика ръководството на БДЖ и представители на синдикатите на среща в Министерски съвет в понеделник сутринта.

"Състоянието на железниците е въпрос на национална сигурност и няма начин да се развие инфраструктурата на страната или да се изграждат интерглобални връзки, а да не може да се превозват товари", заяви в петък лидерът на ДСБ Иван Костов от парламентарната трибуна. Той настоя Борисов да отговори пред парламента защо бе спрян заемът от Световната банка за спасяването на "Холдинг БДЖ". "Министърът на транспорта Ивайло Московски абсолютно не е способен да реши този въпрос и това беше ясно при назначението му, след като бе поискана оставката на предишния министър", каза още лидерът на ДСБ.

Източник: mediapool.bg








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Забраниха на Зингаревич да влиза в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: