Задълженията на БДЖ към НКЖИ, ще се изплатят чрез имоти, които ще покрият по-голямата част от задълженията. Предвидени са и прехвърляне на активи към дружеството, както и вагони, каза Кръстев.
По думите му на този етап за краткосрочните действия е предвидено връщане на влаковете да се движат отново по разписание.
Новият шеф на БДЖ каза още, че от края на годината се очаква да влезе в сила 5-процентното увеличение на несубсидираните билети за влаковете.
На пресконференцията бе представено и новото ръководство на "Холдиг БДЖ". Новият директор на "Пътнически превози" е Димитър Димитров, а шеф на "Товарни превози" - Георги Друмев. Досегашният изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Чавдар Трендафилов остава в ръководство на Холдинг БДЖ и става заместник изпълнителен директор на БДЖ.
Сред приоритетите на новото ръководство ще бъде подобряване на финансовото състояние на БДЖ. Надяваме се, че успеем да разсрочим плащанията. Имаме изготвен план за 2013-2020 г. и чакаме одобрение, коментира Християн Кръстев.
Според него наболелите в момента проблеми са по отношение на "Пътнически превози".
Там е нужно повишаване на качеството и броя на вагоните. В момента холдингът има сключени три договора със заводи за производство и ремонт на вагони. Правим всичко възможно да опазим имуществото, има монтирани джипиеси и фирми, които следят за състоянието, добави той.
Ние не сме против приватизацията нa БДЖ - "Товарни превози", но сме против приватизацията на всяка цена. Ще се опитаме да стабилизираме дружеството, заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев по отношение на приватизацията на БДЖ "Товарни превози".
Той допълни, че ежегодно държавата отделя 20 млн.лв. за закупуване на нови влакове. По думите му през този програмен период ще бъдат завършени трасетата София до Пловдив, Пловдив - Бургас, София - Драгоман, Русе - Варна, Видин - Медковец, Пловдив - Свиленград.
Източник: Кросс