ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
БХРА: Проблемите в туризма продължават да стоят нерешени
Автор: Цвети Христова 16:08 / 15.09.2024Коментари (0)1827
©
Проблемите в туристическия сектор продължават да стоят нерешени, въпреки обещанията на поредица от управляващи и предизборни декларации от страна на основните политически сили в страната. Около това мнение се обединиха участниците в Общото събрание на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). 

Туризмът категорично не е приоритет на държавата, въпреки че пряко и косвено допринася за между 13 и 15 на сто от БВП на страната, а в сектора са заети стотици хиляди хора. 

Нищо не се направи и през тази година за привличане на туристи в крилата на сезона. Необходима е целенасочена реклама на туристическия продукт, който България предлага, категорични са от БХРА. От години от национално представената организация с 36 регионални структури настояват за отделяне на процент от приходите от туризма в хазната за целенасочена и работеща реклама на сектора. В момента основните разходи са за клипове и представяния на борси, но приносът от тези действия остава неизмерим. В същото време от асоциацията от години предлагат доказано работещи мерки като субсидиране на чартърни и автобусни програми в крилата на сезона.

Летният туристически сезон вече се сви до 40 дни, курортите остават празни през април, май, юни, септември и октомври, но нищо не се прави за удължаването му, посочиха представители на УС на БХРА по време на Общото събрание на организацията.

Според членовете на УС на асоциацията разходите за реклама, както и програмите за рекламиране на страната ни като туристическа дестинация с помощта на общините и туроператорите, трябва да бъдат продължени, но трябва да бъдат и обвързани с реални резултати, измерими с броя на пристигналите туристи в крилата на сезона. И единствено ако това условие е изпълнено, тогава да се изплаща 100 процента от предвидената сума. Тъй като през юли и август дори без усилията на институциите и чиновниците, единствено благодарение на Господ, курортите имат своите гости, дори и да не са пълни изцяло, обясниха от БХРА.

Сред основните притеснения на сектора е и задълбочаващият се демографски срив в страната, който принуждава работодателите не само в сектора на туризма да търсят служители от трети страни извън ЕС. Необходима е държавна политика за спиране изчезването на нацията, за стимулиране на младите семейства да имат повече деца. Нужни са и действия за намаляване на безработицата, включително и чрез осигуряване на помощи, обучения и квалификационни курсове за сезонните работници в туризма. Както и междувременно облекчаване на режимите за привличане на служители от трети страни, подчертават от БХРА.  

Правилата за наемане на персонала от трети страни и облекчаване на визовия режим трябва да се направят съвместно с бранша и да се спазват от консулските служби, категорични са от БХРА. Вместо това към момента постоянно се правят срещи с представителите на туристическия сектор, уж за да се решат проблемите, а реално се губят времето  и усилията на бизнеса без от това да произтича какъвто и да е ефект, подчертаха от асоциацията. Още повече че тези срещи трябва да се правят много преди началото на сезона, а не когато възникнат истинските проблеми. 

Визите за туристите от трети страни извън ЕС трябва да се издават онлайн, за да се подпомогне секторът, да се намалят разходите за бизнеса и държавата, но и като мярка за ограничаване на последиците от демографската криза и липсата на персонал, обясниха от БХРА. Но тъй като този процес е зависим от ЕС, неговото решение постоянно се отлага във времето. А е напълно възможно и задържително трябва да започне с онлайн подаване, обработване на документи и връщане на отговори, което ще спести много време и разходи на бизнеса.

Остава нерешен и въпросът със статута на националните курорти без който няма как летният ни и зимен туризъм да има облика, който от бранша се надяват и който търсят туристите. Необходими са и нови правила за концесионирането на плажовете и ски лифтовете.

На дневен ред без отговор оставят и все по-актуални съществени проблеми като полицейското присъствие в курортите, осигуряване на пожарна безопасност, медицинското обслужване, сметосъбиране и сметоизвозване в курортите. Неща, които са азбуката на туризма, а ние ги неглижираме, въпреки че имаме претенции да сме туристическа дестинация, посочват от БХРА. 

В същото време единственият държавен фокус върху туризма е за събиране на приходи, но не и за реално приоритизиране на сектора. Надяваме се, че поредните предизборни срещи и обещания няма да останат отново само добри пожелания и управляващите ще приоритетите сектора и ще му признаят чрез усилия за облекчаване на хотелиерския, ресторантьорския и туроператорския бизнес огромното значение на туризма за родната икономика. 

Не бива политическите сили да забравят, че заетите пряко и непряко в туризма са повече от потенциалния електорат на която и да е политическа сили в България, подчертаха от БХРА.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Дублиращ отбор на ПФК Ботев
Бойни спортове
Грипна епидемия обхвана страната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: