"Стъпка по стъпка се отдалечаваме от фалита. Очакваме в края на следващата седмица да бъде даден старт на процедурата по приватизация на БДЖ "Товарни превози", която ще продължи около 100 дни. Информацията, която имаме от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол е, че има интерес от страна на български и чуждестранни инвеститори. Очакваме в края на годината дружеството да е приватизирано на цена от около 200 млн. лв., като заедно с тях инвеститора ще получи и 100 млн. лв. задължения на холдинга. В момента, в който се изчерпат всички възможни средства, ще се стигне до заема от Световната банка и той да бъде, колкото може по-малък", коментира Вландимиров.
Проблемът с билетите и безплатните карти е свързан с големия брой пътници във влаковете, обясни той. Част от мерките за оптимизация на БДЖ са свързани и с контрола върху пътуванията гратис.
В момента ръководството на холдинга е съсредоточено в ограничаване кражбите на горива, което носи 3 млн. лв. загуба годишно. Втората голяма цел е да бъдат ограничени безбилетните пътувания. Ще се засили контролът на кондукторите, ще се спре и продажбата на билети от контрольорите, ще се въведе онлайн продажби на билети, а всички необслужвани от билетни гишета гари, ще бъдат обслужвани, коментира той.
Този комплексен подход към проблема ще подобри състоянието на холдинга, а от средата на юли месец ще работи системата за онлайн продажба на билети, смята директорът на холдинга.
Очакванията ни са до края на годината проблемът със задълженията да бъде овладян, а предприятията от холдинга да работят максимално ефективно, заключи Владимир Владимиров.
Източник: в. "Стандарт"