ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Бивш шофьор в "Ентуртранс": С тези автобуси бяхме убийци на пътя!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:44 / 18.04.2013Коментари (3)3962
© Plovdiv24.bg
Бургаския окръжен съд днес даде ход на делото за катастрофата на АМ "Тракия", при която загинаха девет души. В началото беше разпитан един от свидетелите - Иван Гочев, който е бил шофьор във фирма "Ентуртранс", чийто собственост е катастрофиралият автобус, в продължение на 3 месеца.

Пред съда той каза, че автобусите на фирмата са били в ужасно състояние. Гочев е шофирал около месец автобуса - убиец, който катастрофира на магистралата.

"Състоянието на автобусите във фирмата беше ужасно. Бяхме убийци на пътя", са думите на шофьора Иван Гочев. По време на неговите свидетелски показания стана ясно, че всички автобуси на фирмата не са били в добро състояние.

Той самият е катастрофирал със същия злополучен автобус края Сливен до Старо село. На няколко пъти звънял във фирмата да съобщи, че е катастрофирал. Пътници в автобуса са звънели на тел. 112. От фирмата така и не пратили друг автобус, който да вземе пътниците. Едва вечерта в 03.00 часа друг автобус, който е правил курсове от София, е взел пътниците. След като от фирмата не са се отзовали Гочев извикал брат си, който го е взел заедно с другия му колега - шофьор.

Гочев каза, че продължил да работи във фирмата 3 месеца. Той заяви, че е имал подписан трудов договор, но всъщност заплащането във фирмата според указаната сума в трудовия договор била по 50 лв. на курс София - Бургас и обратно, въпреки това шофьорите не винаги получавали тези пари и трябвало да продадат на курс билети поне за 100 лв.

Въпреки че, състоянието на автобусите не било добро, те тръгвали на път именно заради тези 50 лв., обясни той.

Автобусът е бил каран известно време с повредена щанга, единият от болтовете бил скъсан, и след като отишли в гаража на фирмата за ремонт и не могли да го оправят, от фирмата разпоредили този автобус да тръгне на път. И така с повредена щанга карал около 30 курса, заяви днес свидетелят пред съда.

На въпрос на прокурорите и съдиите той още веднъж потвърди, че автобусите във фирмата са били в окаяно състояние.

Лекар никога не ги е преглеждал, поне него, докато е бил на работа, преди да тръгне на път, въпреки че на пътния лист е имало печат на лекар. Също така автобусите не са били технически проверявани преди да тръгнат на курс.
Очаква се да бъде чута днес в съдебното дело петорната автотехническа експертиза и тройна металографска експертиза.

Източник: Радио "Фокус"


Още по темата: общо новини по темата: 119
04.03.2016 »
11.02.2016 »
10.11.2015 »
21.10.2015 »
05.01.2015 »
31.07.2014 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
KНе искам да взимам никоя страна , особено след тази трагедия. Искам да ви съобщя един факт. Имаше период когато автобусите бяха нови/после бяха върнати защото явно собственика не е могъл да изплаща вноските/, се пътуваше доста конфортно.Пътувах всеки месец в разстояние на 8 месеца с ертуртранс. Взимахме нощния в 01 ч от Бургас за София и се връщах с обратния курс в 10 или 10.30 не си спомням с точност обратно.Верно автобусите не бяха първа младост но се пътуваше сносно и най-вече евтино- отиване и връщане за 22лв. Всички въпреки всичко пълнеха автобуса. За другите от конкуренцията това беше като трън в очите.Веднъж отидохме със съпругата ми и за жарост нямаше билети. Написаха ми билети за отиване и връщане на служебното място за двам и забележете попитах какво им дължа, те ми отговориха , че това са служебни места и не дължим нищо. Така пътувахме със съпругата ми на отиване и връщане .Като са били такива таратайки , защо все се качвахте на тях. Аз например на етап не се качвам откакто откраднаха сака на дъщерями/след това въведоха маркиране на багажа/. Веднъж с юнион ивкони автобуса спря близко до Дупница и едвам тръгна с проблем . Тогава имах час при специалист в София. Всички знаят собственост на кои са автобусите.. Имам съмнение , че тази трагедия има доза постановка. Доказателство е , че те му гепиха маршутите и разписанието. Явно , че далаверата не се спира и пред невинните жертви. ПП всички знаят че този участък и сега и тогава прича на картофена нива , пък му се вика магистрала.
+2
 
 
Пътувам доста и когато ми се налагаше да се качвам на автобуси на "Ентуртранс" се изправях на нокти. Правят каквото си искат по нареждане на шефа. Оставяли са ни на магистралата горе/ на Карловско шосе/, защото не искаха да влизат в Пловдив. Бяхме 5 човека и ни извозиха до автогарата с такси, което уж плащали. Цената на билета беше 5 лв. повече. Отменяха автобуси още от Бургас, без да предупреждават, чакали сме 45 мин.на някаква бензиностанция да дойде друга тяхна кола/ видимо разпаднала се/ и да пренатоварят пътниците. Отгоре на всичко в офиса им в Бургас трудно говорят български. Не искам да обвинявам шофьорите, нито да ги оправдавам/ времената са трудни/, но не бих работила работа с риск за собствения си живот и на други хора. Жалко за загиналите, можеше да бъда и аз там. За съжаление из нашите пътища се движат доста неизправни автобуси и бусове.
на 18.04.2013 г.
+5
 
 
Виновен тук е не един , а доста хора . Техническите специалисти извършвали годишните прегледи на машините , собственикът инициирал закупуването и лошата поддръжка на тези машини , институциите на държавната администрация към съответното ведомство , които не са съобразили да направят достатъчно чести спонтанни проверки върху такива големи фирми за превоз на пътници. Всеки който е пътувал повече от веднъж знае много добре за качеството , което тази фирма предлагаше . Лично познавам хора ,които са писали сигнали срещу тази фирма именно защото не се спазени условията за транспорт на пътници. Та това беше единственият превозвач , чийто служители правеха спирка на бензиностанция за да заредят гориво с парите за билети моментално след като потеглеше автобуса от началната дестинация. Служители бяха инструктирани по-възможност да не използват климатици , а често караха и с несъобразена скорост . Абсолютно своеволно се спираше на спирки от мрежата на градският транспорт , а на други - не . В зависимост от субективните настроения на шофьорите към някой пътник . Ентуртранс беше една планина от нарушения . И трябваше хора да платят живота си ,защото за Българските институции гласът ни не означава нищо . Обръщат внимание само когато се пролее кръв и нечий живот бъде изгубен.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: