ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Бизнесдама: Възможно е "храната на боговете" отново да се превърне в луксозна стока | ||||||
| ||||||
Фючърсите на какаото на Нюйоркската стокова борса с доставка през май за кратко надвишиха 10 000 долара за тон. След това цената отстъпи и сега е на нива около 9800 - 9850 долара за тон. "Потребителското поведение не се променя драстично с това, че цената се е повишила към краен клиент. Хората искат да купят качествен продукт, независимо от повишената цена, както в сладкарницата, така и на щанда с шоколад в магазина". Въпреки скока на цената на какаото и какаовите продукти, социалният предприемач заяви, че цените в малките занаятчийски шоколатиерни, като "Шоколадова къща Станимира" засега не се променят, защото "малкият занаятчийски производител може да задържи цената си като оптимизира други разходи" като такива за опаковки, за труд и др. Не на последно мясото идват и "иновативните методи, като например да не се продава на килограм или на грам, а да се залага на качеството на изделието, което има и артистичен елемент". "Ние задържаме цената, въпреки че от началото на годината няколко пъти се повиши цената. Наблягаме на това, че нашите клиенти получват добавена стойност и на нашата мисия от това, че изделията се изработват от хора от уязвими групи. Оптимизираме и разходите - от опаковки до транспорт". При по-големите производители, които предлагат по-масови изделия, виждаме различни иновативни методи, някои успешни, други не толкова, каза още Станимира Георгиева. Такива методи са намаляване на грамажите на шоколадови десерти, вместо увеличаване на цените, както и запасяване с количества суровина на по-ниска цена - какао и какаови продукти, както и оптимизиране на разходите - роботизация и оптимизация на производствения процес с използване на по-малко работна ръка (по-малко хора - голяма производителност). От голямо значение във веригата производител - пазар е отношението и мнението на крайния потребител, а то се променя все повече и вече се поставят въпроси дали не искаме да намалим какаото и захарта в хранителния си режим. Така Георгиева насочи разговора към променящите се потребителски нагласи и поведение. Георгиева изтъкна, че няма нищо толкова шокиращо в перспективата шоколадът да се превръща в новата луксозна стока и е напълно възможно да видим нови пробиви в цената на световната борса. В миналото шоколадът е бил наричан "храна на боговете". "Той идва в Европа преди по-малко от 200 години и десетилетия се е ползвал само като напитка във френския императорски двор и масово се използва едва от около 100 години. Той може да бъде считан за луксозна стока и заради многото ползи за нашето здраве. Занаятчиите шоколатиери ще станат бижутери". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:35 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5776) | 58% | |
Не (3200) | 32% | |
Не мога да преценя (943) | 10% |