Бизнесмен: Японците ни казват: "Ние можем да внесем вино на много по-ниска цена от други държави"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
12:14 / 16.02.2024
31998
Леко повишаване на цените на българските вина се очаква през 2024 година. Това прогнозира пред председателят на Управителния съвет (УС) на Националната лозаро-винарска камара (НЛВК) в България и изпълнителен директор и член на УС на българската винарна "Черноморско злато" (Black Sea Gold) - Поморие Йордан Чорбаджийски. По думите му поскъпването ще бъде минимално – в рамките на 2 или 3 на сто, а причината е в по-високата цена на гроздето през 2023 година, през която бяха отчетени по-ниски добиви заради неблагоприятните метеорологични условия в страната ни. 

"Гроздето беше по-малко, но качеството му добро. Цената му беше с 10-15 на сто по-висока. Така че да, нашите сметки показват, че поскъпване на българското вино ще има, но то няма да бъде шоково", каза Чорбаджийски.

Той добави, че се запазва тенденцията, която се наблюдава от няколко години с продажбата на повече бели и розови вина на вътрешния пазар за сметка на червените. Една от причините е винената култура на българина, който предпочита да консумира домашни вина. 

"В България най-търсени са вината в бокс опаковки. Подчертавам, че те по нищо не отстъпват по качество на бутилираните. През годините българските производители вложиха много във внедряването на най-новите технологии във винопроизводството. Пример за това е "Черноморско злато" АД. Не сме спирали да реновираме предприятието откакто има възможност за кандидатстване за инвестиции в предприятията. Модернизирахме много неща, купихме нови ферментатори, преси, модернизирани са бутилиращите линии. Можем да кажем, че използваме най-новите технологии във винопроизводството", добави още Йордан Чорбаджийски. 

От своя страна изпълнителният директор на поморийския винзавод Христо Янков коментира, че българските вина, които се изнасят зад граница, са подложени на сериозен натиск от производители, които могат да си позволят да продават на по-ниска цена. 

"Все още поддържаме износ за много страни по света, включително Франция и Япония. За съжаление е трудно, защото не сме конкурентни на чуждите пазари. Българското вино се оказва скъпо. Давам пример с японския пазар, който традиционно приема изключително добре българските продукти, за което основна заслуга има българското кисело мляко. Навремето сме стигали може би до 3000 тона износ на вино за Япония. Днес тази цифра е недостижима. Днес нещата са много по-различни. Японците казват: ние можем да внесем вино на много по-ниска цена от други държави", сподели пред БТА Янков.

"Тенденциите не са добри, лозовите масиви в страната намаляват. Искрено се надяваме във времето това да се превърне в печеливш бизнес за страната ни, а не хоби", каза още той.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Вместо гофрети, цигари за 200 000 лева изкочиха от турски ТИР
НИМХ за времето другата седмица. Подгответе се!
Издигнаха паметник на лекарката, загинала при потопа в Царево
Експерт каза подробно за симптомите за вирусния менингит
Тежка катастрофа между патрулка и цивилна кола
Момичета намериха и върнаха телефон на самотна жена


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).