ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Бизнесмени: Може да вдигнем цените за крайните клиенти, ако държавата не подкрепи нашия сектор
Автор: Екип Plovdiv24.bg 19:51 / 18.07.2024Коментари (9)13105
©
В последните три дни цената на тока за бизнеса достигна до 1500-2000 лева за мегаватчас, което застрашава работата на сектора, алармира от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) в писмо до министъра на туризма Евтим Милошев и до КРИБ, подписано от председателя на организацията Георги Щерев. При това в тази сума не се включва ДДС, както и таксите за пренос и мрежа.  За последно толкова високи цени на електрическата енергия имаше през август 2022 г., но тогава за бизнеса имаше предвидени компенсации, припомнят от национално представената туристическа организация с 36 регионални структури.

Според енергийни експерти тези ценови равнища ще се запазят през следващия месец, който е и най-активния за туристическия сектор, предвид че летният туризъм генерира най-високите приходи в БВП, а сезонът през последните години е свит до месеците юли и август. Няма кой да плати тези нови хотелски цени, които ще се формират заради скъпия ток, тъй като пазарът и туроператорите приемат увеличаване на цената с не повече от 5-7%. Подобни разходи за електроенергия ще се окажат непосилни за представителите на туристическия бранш. Те не могат да бъдат покрити от настоящите хотелски цени и липсата на компенсации или подпомагане на бизнеса ще доведе до ръст на цените за крайните клиенти или фалити.

И оттам – до намаляване на конкурентоспособността на държавата в туристическия сектор, ще загубим и малкото останали служители в туристическия бизнес  и намалени приходи в БВП в период на перманентна политическа криза, подчерта председателят на БХРА Георги Щерев.

Наред с краткия сезон, застрашен от ръста на цените на тока, трябва да се има предвид, че хотелският и ресторантьорският бизнес са много енергоемки и токът е голямо перо в разходите на фирмите. Увеличението на цената на тока до 2000 лева за мегаватчас е в часовия пояс след 16 часа, в които се осъществява близо 45 на сто от потреблението на хотелите. Затова и от бизнеса не могат да си позволят да икономисваме електроенергия точно тогава, когато туристите се връщат от плажа, използват най-големи количества топла вода, а кухните работят на максимум, за да се подготвят за вечеря. Освен това в този период и климатиците работят на абсолютен максимум, защото времето е топло и задушно, припомнят от БХРА.

"След пандемичните години летният туристически сезон силно се скъси, разходите, формиращи туристическия продукт, драстично се увеличават, пазарът и туроператорите приемат увеличаване на цената с не повече от 5-7%. В тези условия на несигурност и неизвестност е немислимо да се продължава да се мисли за адекватно туристическо предлагане“, се казва в писмото на БХРА до министъра на туризма Евтим Милошев.

От организацията разчитат на подкрепата на Милошев и предприемането от негова страна на спешни мерки заради високите цени на електрическата енергия, включително за възобновяване на изплащането от държавата на компенсации за туристическия сектор за скъпия ток. Министър Милошев доказа за краткото време начело на Министерство на туризма, че умее да реагира бързо, адекватно и с мисъл за целия туристически сектор, че чува и разбира проблемите и предприема мерки за тяхното преодоляване. От БХРА са категорични, че разчитат и сега министър Милошев за пореден път да защити подопечния му сектор – туризма, както и крайните клиенти, които се ползват от предоставяните услуги от хотелиери и ресторантьори.

БХРА разчита и на подкрепата на Конфедерацията на работодателите в България (КРИБ), чиито член е и която неколкократно досега е защитавала каузите на туристическия бизнес в полза на инвеститорите , обществото и потребителите. Проблемите с високия ръст на цената на електроенергията са изложени от БХРА и в писмо до КРИБ.

Ако сега държавата не реагира и не подкрепи секторът, който допринася за между 13 и 15 на сто от БВП, това означава че окончателно е абдикирала от функциите си. От БХРА вярваме, че политиците осъзнават своята отговорност да ръководят страната в момент на редуващи се различни кризи и ще докажат, че икономиката и добруването на стотици хиляди заети пряко и непряко в сектора на туризма са техен приоритет, а не просто гласове на повтарящите се през няколко месеца избори, подчертаха от БХРА.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Бобъp
премахни филтъра

+2
 
 
Бизнесът не е сигурно и безрисково начинание. Както е за вас, така е и за всички останали. Намерете собствено решение, но ако решите да увеличавате цените, бъдете внимателни да не загубите всички приходи.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ружа Игнатова попадна под ударите на прокуратурата
Избори в САЩ
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли кметът Костадин Димитров да поведе листата на ГЕРБ в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: