ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Бизнесмени се оплакаха: Пълен провал!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:19 / 23.08.2024Коментари (2)6397
© Plovdiv24.bg
Хотелиерите по Българското Черноморие започват да опровергават оптимистичните прогнози на служебния министър на туризма Евтим Милошев, че туристическият сезон върви с резултати, които ще го направят най-добрия въобще за страната и дори ще надмине предковидната 2019 г.

"Летният сезон върви към пълна катастрофа с празни плажове през месец август заради по-малкото българи и румънци през тази година“, заяви за TravelNews Ивелин Кичуков, председател на Българската асоциация за туризъм. Според него това е най-слабият сезон през последните години. От Черноморец до Резово е празно през цялата седмица, а на 50% се пълнят хотелите и плажовете само за уикендите. Дори свободните зони без шезлонги и чадъри са полупразни. Най-зле е положението в Приморско, Китен, Ахтопол, Лозенец, Царево, а по-добра е заетостта в Созопол. Традиционно на юг идват още чехи, поляци, унгарци и словаци, но тази година са по-малко и почти липсват.

"Всички българи и румънци са в Гърция въпреки големите жеги. Обиколих от Кавала до Халкидики и навсякъде е пълно с наши туристи, като не ги спират по-високите цени и въвеждането на такси за шезлонги и чаръди“, коментира Кичуков.

Обикновено българите избягваха Гърция през август заради по-големите горещини, но тази година са такива и у нас. Освен това не отиваха в южната ни съседка в пик сезона и заради по-скъпите нощувки.

"Сезонът е и тотал щета и заради липсата на държавна политика  в туризма, както и адекватна реклама, която да е насочена към българския пазар от страна на ресорното министерство. Разединението в бранша също води до това, че всеки се спасява поединично, вместо да се обединим и да промотираме дестинациите си пред собствения ни народ“, отбеляза Ивелин Кичуков.

"Не съм съгласен, че сезонът е много добър и ще надминем 2019 г. Това категорично няма да се случи. Туристите са по-малко и финансовите резултатите са по-ниски. Затрупани сме с 20 до 40% намаления, което показва, че хотелите не са пълни“, коментира пред TravelNews Венцислав Танчев, собственик на хотел Wave resort край Поморие.

Румънският и българският пазар са надолу и са със сериозен спад. Висококатегорийните хотели по Черноморието ни са най-потърпевши, защото българите и румънците отиват в хубавите хотели в Ангалия. Средният клас пък са в Гърция. По-нискокатегорийните хотели не са толкова потърпевши и имат добра заетост. Единствено се забелязва сериозен ръст на британския пазар за дестинация като Слънчев бряг, и с около 3% повече поляци, чехи и украинци.

Най-зле е положението по Северното Черноморие, където освен по-малкото българи, има сериозен отлив и на румънци заради ремонта на Дунав мост при Русе и огромните опашки с чакане по 4 часа на граничния пункт при Дуранкулак.

"Сезонът върви като миналата година, а на места дори и по-зле. Дори приходите на хотелиерите и ресторантьорите да са по-големи, разходите през тази година са значително по-високи. Така, че крайните резултати като печалби ще са по-ниски“, обясни Георги Щерев, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и председател на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци. Според него големите намаления на цените и промоции на хотелите през месец август показват, че сезонът не е добър.

Щерев посочи, че в Златни пясъци, Св. св. Константин и Елена, Албена и другите курорти по Северното Черноморие отчитат сериозен спад на българските и румънските туристи. Той подчерта, че има увеличен чартърен поток от румънския пазар към Гърция и Турция. Освен това на Северното ни Черноморие има и по-малко германци и англичани заради липсата на чартъри до Летище Варна.

Блокираният Дунав мост отблъсна северните ни съседи, които тази година идват по-малко, а също огромните опашки от чакащи автомобили от 4 до 6 часа на граничния пункт при Дуранкулак, каза Гриша Фиданов, собственик на веригата хотели "Грифид“ в Златни пясъци. Той е тотално отчаян, че липсва държавна политика в туризма.

Около 20% спад на посещаемостта от туристи отчитат хотелиерите в Кранево и Балчик.

"Като цяло го няма обичайния наплив от туристи в Кранево, който е традиционен за първата десетдневка на август“, посочи Станислав Димитров, управител на хотел "Кристел парк" в малкия курорт. Димитров добави, че всички негови колеги, не само от Кранево, но и от Балчик, отчитат спад в броя на гостите си, като при някои от тях става дума за над 40% по-малко посещения.

Най-добре е положението в Слънчев бряг, който събира туристи от цяла Европа. Липсата на българи и румънци обаче се учеща и там, тъй като плажовете не са пълни през седмицата.

"Една идея е по-добре положението от миналата година в Слънчев бряг, тъй като има сериозен ръст на англичаните“, каза Веселин Налбантов, зам.-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), който е собственик и на хотел "Колизеум“ в курорта. Той забелязва през тази година наплив на българите, които живеят в Западна Европа.

"За съжаление отново имаме псевдоминистър, който е сървайвър и само прави пиар акции. Евтим Милошев започна много добре, но вече се крие и нищо не прави“, коментира Налбантов и допълни, че ситуацията е същата като при предната министърка Зарица Динкова.

Зам.-председателят на Съюза на собствениците в Слънчев бряг и собственик на хотел "HI Hotels Imperial Resort“ Елена Иванова, отбеляза, че комплексите на първа линия отчитат добра заетост през тази година.

"Хотелиерите трябва да се ориентират към нови маркетингови подходи за привличането на туристи, а не да се чакат туроператорите да напълнят базите“, отбеляза тя.

Иванова е започнала да работи с повече онлайн резервационни платформи и каналите в социалните мрежи. Европейците вече искат да пътуват сами, а не с туроператори с конкретни дати, обвързаности и групи. Те искат да пътуват сами, да си купят отделно самолетни билети и да си резервират места за настаняване, които на тях има харесват.

"Българските хотелиери трябва да осъзнаят новата реалност и да работят в тази посока, а не да рачтитат само на туроператорите“, подчерта тя. Затова държавата трябва да започне да работи в посока на стимулиране на повече авиокомпании, включително и нискотарфните, да летят до Българското Черноморие.


Още по темата: общо новини по темата: 1075
07.11.2024 »
01.11.2024 »
10.10.2024 »
30.09.2024 »
28.09.2024 »
27.09.2024 »
предишна страница [ 1/180 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Споко бе. Другата година ще е още по зле, защото още повече хора ще отидат до Гърция и Турция. Тази година цените в Гърция изобщо не са по-високи. Там където са искали пари за чадър и тази година искат - нищо ново няма. Някои се опитаха да вдигнат таксите и останаха празни. Хората не са глупави и когато си харчат парите искат да им е добре.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: