Близо 20% от камионите на нашите превозвачи не се движат в момента

Автор: Йоланда Пелова
Коментари (0)
21:14 / 09.10.2024
473
Решението на Съдът на Европейския съюз да отмени задължението за връщане на превозните средства е изключително важно тълкуване и ние го отчитаме като много важен напредък по отношение на прилагането на Мобилния пакет. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

"За нас това е една победа, един прецедент за Съда на ЕС да отмени част от регламент, който всички ние бяхме наясно, че е изключително спорен. Т.е. за нас това може да се каже, че е добър вариант.“

Според него е било ясно, че от Пакета "Мобилност“ще отпадне разпоредбата за връщането на товарни автомобили на всеки 2 месеца в държавата по установяване поради абсурдността и липсата на логика в него.

"Контролните органи тълкуваха Мобилния пакет по начин, че водачът трябва задължително да се върне на едно от двете места: или в базата на превозвача, или на мястото си на пребиваване. В крайна сметка Европейския съд и в Договора за функциониране на ЕС се казва, че всеки има право на свободно движение. Т.е. няма как на водача да му бъде наложено той да бъде задължен да почива само и точно на тези два места. И Съдът наистина казва, че не може да се накърнява правото на водача той да избере в крайна сметка къде да почива,“ каза той и добави, че това е бил  един от най-големите проблеми в последните 2 години поради налагането на големи глоби спрямо превозвачите, които не спазват тази разпоредба.

Йордан Арабаджиев изрази надежда, че и за друга тяхна битка, свързана с приемането ни в Сухопътния Шенген, скоро време ще се намери решение. "Да се надяваме, че България ще бъде приета и в Сухопътния Шенген, което ще облекчи значително престоя на нашите камиони по границите, особено с Румъния,“ добави той.

Според него един от основните проблеми пред международните превозвачи е липсата на професионални водачи, които да управляват тежкотоварни превозни средства, като добави, че това е причината близо 15-20% от камионите на нашите превозвачи в момента да не се движат. "И не на последно място трябва да кажа, че инфраструктурата ни е много остаряла. Очакваме да има напредък по главните пътища. Много са проблемите, които има българският транспорт, но се надяваме към края на годината да има някаква светлина, най-вече свързана с Шенген.“

Виж коментарите (0)

Още по темата (388):
05.10.2024 Гръцкият посланик: Трудно е да се справиш с тълпите по нашето море
24.09.2024 Румен Радев: Крайно време е България да влезе в Шенген
24.09.2024 Експерт по сигурността: България ще се превърне в ключова страна за Австрия
20.09.2024 ПП-ДБ с упрек към служебната власт: Можем да загубим над 60 млн.евро за купуване на рентгени и скенери за границите ни
31.08.2024 Унгария подкрепя пълноправното приемане на България и Румъния в Шенген
18.06.2024 Обещания към България и Румъния и слоган, вдъхновен от Тръмп: Унгария поема председателството на Съвета на ЕС
Още новини от Национални новини:
Опозицията в РСМ: Божиновска излъга за българското си гражданство...
Големите вериги: Електронните ваучери за храна могат да дебаланси...
Цената на апартамента може да падне до 50% под пазарната, без про...
Търговци алармират за пандемия сред магазините: Кокошкари крадат ...
Десислава Атанасова публикува снимки от рождения си ден
В сектора, който предлага eдни oт нaй-виcoките зaплaти в Бългapия...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).